Dezvoltarea județului Gorj pe mai multe planuri, pentru scoaterea din zona mono-industrială, este una dintre prioritățile conducerii Consiliului Județean Gorj. Perioada 2021-2027 reprezintă cea mai bună oportunitate, in contextul accesării fondurilor europene. Președintele Consiliului Județean Gorj, Cosmin Popescu, a declarat că în perioadă următoarea va prezenta Strategia de dezvoltare a Gorjului.
„Județul Gorj urmează să aibă o Strategie de dezvoltare pentru perioada 2021-2027 și un Plan Strategic Instituțional, documente care urmează a fixa prioritățile de dezvoltare sectorială și intersectorială ale comunității, precum și direcțiile de acțiune pe termen mediu și lung.
În acest context, datorită atragerii unor fonduri europene, a fost semnat Contractul de prestări servicii ce are ca obiect „Elaborarea Strategiei de dezvoltare a județului Gorj pentru perioada 2021-2027 și a Planului Strategic Instituțional”.
Atât Strategia de dezvoltare a județului Gorj pentru perioada 2021-2027, cât și Planul Strategic Instituțional vor fi elaborate prin implicarea tuturor factorilor interesați în dezvoltarea socio-economică a județului Gorj, oferind oportunitatea de a identifica și susține inițiative relevante pentru rezolvarea problemelor comunităților locale, având elemente ce vor viza: mediul economic, sănătatea, asistența socială, învățământul, infrastructura, educația, resursele umane, agricultura, turismul, dezvoltarea capacității administrative, cooperarea inter-instituțională și portofoliul de proiecte propuse”, se arata într-o postare a președintelui Consiliului Judetean Gorj pe o rețea de socializare.
Și până acum ce s-a făcut ?
Oricum, în campania viitoare se vor regăsi aceleași ,,obiective mărețe” !!!!
Gorjul trebuie integrat in reteaua de drumuri cu viteza legala mai mare de 50 km/h si 4 benzi prin realizarea unor drumuri expres pe axele Filiasi-Petrosani si Severin- R. Valcea. Abia atunci se poate spera la investitii in activitatile de productie si servicii . Luati de exemplu drumul european Tg-Jiu -Filiasi. 2 benzi , traversarea multor localiatati, enorm de multe restrictii de viteza si depasire, politie rutiera multa la la datorie, vireza medie realizata mica si multe accidente. Cam asta e situatia celui mai modern drum al judetului pe care asteptam sa vina investitorii.
Trebuie pregatite scenarii de existenta a judetului pentru perioada post carbune si energie produsa din acesta. Este clar ca asta e directia iar cu banii ce vor veni in judet pentru pensionarii din aceste domenii si din activitatea petroliera , nu se poate sustine viata economica a judetului. Am uitat ca mai sunt activitatile gen politie , justitie ,armata si pensionarii din aceste sisteme , dar parca nu e suficient …..asa ca viitorul e cu semne de intrebare.Ce ziceti ?