Sistemul medical din Târgu-Jiu, în impas, din nou! Cele peste 100 de servicii medicale efectuate joi nu au putut fi validate în întregime ca urmare a faptului că sistemul informatic al cardurilor de sănătate s-a blocat din nou. Reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate spun că probleme au fost doar la Spitalul Judeţean Târgu-Jiu şi la anumiţi medici de familie din Gorj, ca urmare a folosirii unui program privat.
Sistemul informatic ce permite operaţiunile pe documentele de sănătate nu a funcţionat la sfârșitul săptămânii trecute. Abia seara târziu şi noaptea, medicii au putut accesa softul. Pierderile sunt destul de mari, spune conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, având în vedere că legea permite ca pacienţii să se întoarcă pentru validarea serviciilor medicale pe carduri, în 72 de ore. Numai că, acest lucru nu se prea întâmplă. „Începând de ieri (n.r. joi), softul a fost blocat. Nu s-au putut face validări, până aseară târziu. (…) Ne aflăm la discuții cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate să aflăm ce se întâmplă și să rezolvăm această problemă pentru că prezintă un disconfort”, a declarat Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu.
Și medicina de familie, afectată
Probleme nu au fost identificate în teritoriu, subliniază reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj. Blocajele au apărut doar la unitatea spitalicească din Târgu-Jiu, dar şi la unii medici de familie care, ca şi Spitalul Judeţean de Urgenţă, folosesc un soft contractat de la o firmă privată. „Spitalul Județean nu funcționează cu același program, ci pe un program privat, conform unui contract cu o firmă privată. Trebuie să vedem de ce nu funcționează pentru că acolo sunt, într-adevăr, cele mai mari probleme. Astăzi (n.r. vineri) am mai primit un telefon de la un medic de familie și i-am explicat despre ce este vorba. Nu au fost o avalanșă de probleme semnalate către noi. O parte din medicii de familie funcționează pe baza programului nostru, sau pe baza unui contract cu o firmă privată”, a declarat Daniel Bondoc, președintele Casei Județene de Asigurări de Sănătate Gorj. În ceea ce privește îmbunătățirea și actualizarea softului, Bondoc a spus că “Cea mai recentă updatare a fost acum două săptămâni. A fost vorba despre acele modificări pe care le facem noi la raportări”.
Pierderi
Cuantumul sumei de bani pe care spitalul o cheltuieşte cu un pacient se ridică la 300 de lei pe zi. Având în vedere faptul că numai joi, spre exemplu, au fost realizate peste 110 externări, Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu ar putea pierde peste 32 de mii de lei, în situaţia în care serviciile nu vor fi validate.