spot_img
20.4 C
Târgu Jiu
duminică, aprilie 28, 2024
Altele
    AcasăActualitateChestionarele de satisfacție ale pacienților, analizate în Comitetul Director al Spitalului Județean...

    Chestionarele de satisfacție ale pacienților, analizate în Comitetul Director al Spitalului Județean de Urgență

    Conducerea Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu va pune un accent mai mare pe chestionarele de satisfacție întocmite de pacienți în momentul externării din spital. Acestea vor putea fi transmise și în format electronic, iar rezultatele vor fi analizate de Comitetul Director, care va putea lua chiar măsuri de sancționare.

    „Îmi doresc să pun accentul pe chestionarul de satisfacție al pacientului, care este implementat și în prezent la nivelul spitalului. Pacientul primește un chestionar pe hârtie, îl completează, după care îl transmite Serviciului de statistică și informatică medicală. Este centralizat de asistentul șef, după care este centralizat în Serviciul de statistică. Având în vedere că aceste chestionare se completează uneori în fața personalului medical, astfel că nu poate să fie atât de obiectiv. Consider că este mult mai util ca acest chestionar să fie completat și transmis în format electronic. De asemenea, mă gândesc și la îmbunătățirea întrebărilor care pot fi transmise pacienților și la ce anume vrea să se adreseze pacientul, iar aici am în vedere: lenjeria, medicamentația, dacă a fost nevoit să cumpere medicamente pe perioada de internare și ce medicamente, existența materialelor sanitare și observații în cazul în care are nemulțumiri“, a spus Dumitru Vienescu, managerul Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu, care, săptămâna trecută, a câștigat concursul pentru un mandat de patru ani în fruntea spitalului.

    Rezultatele chestionarelor vor fi aduse la cunoștință personalului medical

    Toate chestionarele vor fi analizate de către Comitetul Director și se pot lua chiar măsuri: „Centralizarea se va face lunar și urmează să fie colectate și prezentate pe bază de raport către Serviciul de managementul activității și analizate în ședințele Comitetul Director. Trebuie să fie aduse la cunoștință asistenților șef și medicilor șefi de secție. Acolo trebuie vorbit deschis ce s-a întâmplat, cine este vinovat și ce măsuri trebuie luate pentru a crește gradul de satisfacție în rândul pacienților“, a mai precizat Dumitru Vienescu, la o emisiunea de la Gorj Tv.

    O comunicare mai bună cu pacienții

    Dumitru Vienescu susține că trebuie îmbunătățită comunicarea cu pacienții în Unitatea de Primiri Urgențe și în camerele de gardă. Acesta vrea să-i implice în această activitate și pe asistenții sociali: „Punctele sensibile sau punctele cheie ale spitalului Unitățile de Primiri Urgențe și Camerele de gardă. Dacă pacientul este tratat în mod necorespunzător, indiferent de dotarea spitalului sau a modului în care s-au făcut investiții în aparatura medicală, totul este dat peste cap, iar imaginea este nefavorabilă. La Unitatea de Primiri Urgențe avem angajați asistenți sociali, care au un rol cheie de a păstra legătura permanentă între personalul medical, pacienți și aparținători sau de a observa dacă pacienții sunt pe holurile spitalului și să ia legătura cu pacienții pentru a vedea despre ce este vorba și să existe o comunicare mult mai bună“.

    Vrea să angajeze persoane la compartimentul de comunicare cu presa

    Managerul Spitalului Județean vrea să îmbunătățească și comunicarea cu presa, astfel că este posibil să ser facă angajări: „Trebuie îmbunătățită și comunicarea cu presa și acel compartiment care, deocamdată, la noi nu este funcțional. Mă gândesc ca în viitor să înființăm un grup de comunicare pe o rețea cu jurnaliștii. Este mult mai util și rapid acest sistem de comunicare.

    Orice spital trebuie să aibă un compartiment de relații cu presa, care, deocamdată, la noi nu există. Aici vreau să dezvolt acest compartiment și să angajăm persoane care să aibă anumite abilități de comunicare“.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: