spot_img
13.4 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăActualitateElevii premianţi din Motru, viitorii jurnalişti ai Gorjului

    Elevii premianţi din Motru, viitorii jurnalişti ai Gorjului

    Elevii din Motru vor fi instruiţi pentru a deveni cei mai buni jurnalişti. Acest lucru este asigurat de organizatorii unui curs de comunicare media, adresat elevilor premianţi ai claselor VI, VII, VIII-a, elevi care învaţă la Şcoala Nr1 din municipiu, dar şi la şcoala din comuna Valea Mânăstirii. Cursul, având ca deviză „We teach business, you make money! (Noi predăm afacere, tu faci banii!, potrivit celor care l-au iniţiat, este adresat elevilor care doresc să înveţe eficient, să obţină note mari, locuri fruntaşe pentru intrarea la liceu, dar și să devină redactori media.

    Centrul de instruire CEPECA Consulting Center Bucureşti împreună cu SNLO, Uniunea Sindicală Oltenia și Primăria Motru au lansat o acțiune importantă în municipiul Motru și anume Cursul de comunicare & lucru în echipe, adresat elevilor premianţi ai claselor VI, VII, VIII-a din Şcoala Nr. 1 din Motru și şcoala din comuna Valea Mânăstirii. Nu mai puţin de 32 de elevi vor fi înscrişi la acest curs şi vor colabora, conform spuselor organizatorilor cu o echipă de instruire modernă. Dealtfel, tot în cadrul cursurilor, vor învăţa după standardele europene şi USA, vor participa activ pentru a crea o atmosferă destinsă, vor realiza un proiect real de angajare la firme private şi vor fi ajutați să obţină diplome de absolvire acreditată de MEC, care îi vor certifica în una din meseriile viitorului și anume: reporter media (TV, Radio, Presa, Show), specialist în comunicare, agent de marketing şi vânzări, Public Relation Officer (ofiţer de relaţii cu publicul) Full Suplier of General Manager (suplinitor al directorului general). De menţionat este faptul că lecţiile au un caracter practic, fiind focusate pe talentele native ale fiecărui elev şi sunt susţinute de lectori din institute de învăţământ superior, cu practică pedagogică europeană de tip After School. Cursurile sunt concepute să dureze două ore/zi, iar micuţii vor învăţa să producă bani prin muncă, după o lună de la începerea cursului, vor primi legitimaţii de acreditare naţională şi vor lucra într-o echipă „profi”, echipă în cadrul căreia vor învăţa ce presupune cu adevărat meseria de jurnalist. Pe lângă „abilităţile” pe care le vor deprinde în urma cursului, cu privire la „comportamentul” ca şi redactor media în societatea românească, micuţii vor învăţa şi conduită comportamentală, vor învăţa practic cum să se manifeste în relaţiile cu profesorii, prietenii, familia, cunoscuţii, cum să comunice eficient, cum să se autoeduce şi cel mai important cum să scape de „viciile” vârstei. Cursul îşi propune să îi înveţe pe viitorii jurnalişti cum să devină parte integrantă din această societate, mereu în schimbare. Elevii vor fi asistați tehnic, vor învăţa să facă articole, fotografii, sondaje , felicitări, caricaturi, desene. Vor fi antrenaţi pentru a face faţă emisiunilor radio, TV, vor realiza anchete, reviste, show-uri, concursuri, vor participa la evenimente, spectacole, excursii în țară și străinătate. O activitate extrem de importantă este participarea activă a celor mai valoroși profesori din învățământul preuniversitar din Motru la acest experiment de excepție. Profesorii vor fi cursanți la acest modul prelungit de comunicare și vor participa efectiv la buna desfășurare a procesului de educație și în special de activități practice. Pentru realizarea acestor obiective au fost cooptate și persoanele care conduc activitățile din Motru: primarul municipiului Motru, directorul general al SNLO, directorii exploatărilor miniere Lupoaia și Roșiuța, directorul Casei de Cultură Motru, directorul Casei de Cultură a Sindicatelor Motru, directorul rețelei de cabluri, directorul unui trust alimentar renumit în municipiu, președinții filialelor partidelor politice, redactorul șef al Monitorului de Motru, directorii școlii Nr.1 Motru și ai școlii Valea Mânăstirii, președinții sindicatelor libere miniere, dar şi preoții parohi ai Catedralei Ortodoxe din Motru.

    Pregătirea la engleză se poate transforma în cea mai captivantă experienţă

    Alexyss Şalavarin, elevă, spune că acest curs o reprezintă. Îşi doreşte ca la baza pregătirii sale pentru viaţă să aibă minime informaţii despre o conduită comportamentală normală. În rândurile următoare punem în pagină o aplicaţie a acestui curs, care înfăţişează viziunea unei eleve adolescente, despre o şedinţă de meditaţie, viziune mai mult decât interesantă şi captivantă, reuşind să surprindă momentele cheie ale celor două ore, petrecute alături de „profa de engleză”. „Profa de engleză este o fire deschisă şi cooperantă cu elevii pe care îi are la meditații. Îi convoacă, după programul de şcoală prin mobil, o dată pe săptămână, având o agendă telefonică. După ce dă 9 mesaje, reușeșete cu greu să formeze o grupă eterogenă de 4 elevi, (care sunt liberi), din portofoliul total de 23 de elevi pe care îi antrenează spre cucerirea culmilor de cunoștințe englezești. Echipa eterogenă de azi, din 4 elevi, se adună după 15 minute de la ora programată. Ordinea sosirii este: Blonda din a VI-A, Şatena din a VIII-a, Emo din a IX-a şi brunetul din a IX-a. Cei 4 elevi sunt invitaţi în sufragerie la o masa rotundă, fiecare elev se aşează la un punct cardinal. Pe un perete al sufragerii se află o bibliotecă plină ochi cu cărţi de engleză de toate genurile, publicate de mai multe edituri româneşti şi străine. Aceste cărţi din imensa bibliotecă tratează realul şi irealul unor autori, subiecte neinteresante pentru elevi, cu grad mic de aplicabilitate în convorbirile curente. (vremea în Anglia, păsărelele din palatul Westminster, vizite la o familie din Anglia, rase de câini englezeşti, meniuri sofisticate de dietă britanică, fulgere, trăznete, cutremure, inundaţii, istoria familiei regale a Marii Britanii). Pentru fiecare elev, profa aduce o colecție specializată de pizza pe care o pune în fața fiecărui elev: (cărţi de engleză, cărţi de exerciţii gramaticale, cărţi de poveşti in engleză, dicţionar vizual cu desene şi expresii, cărţi cu dialoguri în engleză, cărţi cu rezultatele olimpiadelor de engleză, CD/uri audio). Fiecare elev este ascultat în funcţie de ordinea sosirii în sufragerie. Blonda VI deschide ruleta. Îşi prezintă caietul cu teme, pe care le-a realizat săptămâna trecută. Profa corectează temele cu pix roşu, apoi pune nota pe ultima pagină, la secret. Ea nu anunţă calificativul şi celorlalţi elevi. În timp ce profa corectează temele Blondei VI, ceilalţi au diverse preocupări care îi interesează direct: Șatena VIII citește mecanic teoria verbelor, fiind cu gândul aiurea, la iubitul ei care a înșelat-o; Emo IX scrie mesaje unei prietene pentru a organiza petrecerea de seară cu DJ Bobo; Brunetul IX vorbește în șoaptă cu capul sub masă, cu prietenul lui despre o afacere cu mobile. Dialogul trist în englezo-română dintre Profa și Blonda VI nu este ascultat deloc de restul elevilor, deoarece subiectele sunt ori prea simple ori prea complicate. Blonda VI iese din ruletă. Răsuflă ușurat și se așează pe scaun. Ia mobilul și începe să revină la lucruri mai plăcute: (gândurile la iubitul ei, schemele de mesaje erotice pe mess-ul nocturn, cum să facă rost de bani prin păcălirea părinților cu noi minciuni, cum să-și petreacă o seară romantică la cafeneaua din oraș). Îi vine rândul Șatenei VIII, care prezintă profei caietul de teme. Eleva nevoită să renunțe la celelalte activități recreative, să renunțe la gânduriile ei eficiente de răzbunare și să se transforme într-o curcă, ce este nevoită să înghită noile cuvinte ca pe niște urzici. După o oră de morișcă englezească, elevilor li se face sete. Emo IX, cea mai cu tupeu din grupul celor 4, cere apă profei. Profa se duce în bucătărie și aduce o tavă cu patru pahare de apă chioară. Elevii se repezesc la pahare și fac singurul concurs posibil, de băut apă. După ce profa amețește ultimul elev cu noile cuvinte în engleză, îl abandonează temporar și focusează pe următorul elev. Ultimul elev, care a scăpat de îndopare, trece la lucruri mai plăcute. În cadrul unei ședințe de engleză nici un elev nu pune nici o întrebare profei. Toţi elevii au un singur obiectiv: de a termina mai repede ora. Spre sfârşitul orei, profa dă o lucrare la toţi elevii cu un subiect comun din 4 variante mereu aceleași: ce fructe îţi plac, sau ce legume îţi plac, sau descrie camera sau clasa ta (subiecte urâte de toți elevii planetei și adorate doar de bolnavii ieșiți din salonul de reanimare al unui spital de urgență, după o moarte clinică). La sfârşitul orei, profa dă temele pentru acasă și pentru viitoarea meditație. Înainte de plecarea elevilor are loc plata ruletei englezeşti. Fiecare elev dă profesoarei suma de 25 lei pentru cele 25 de minute de dialog direct (profă-elev). Toți sunt fericiți: profa este mai bogată cu 125 lei, părinții că și-au făcut datoria, elevii că au scăpat de chinul englezesc, rețelele de telefonie că au fost folosite, tipografiile că au vândut caiete și cărți, englezii că vor avea mai mulți adepți triști, tineri români ce vorbesc o engleză de baltă”, a scris eleva, care promite un viitor strălucit în cariera de jurnalist.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: