spot_img
11.4 C
Târgu Jiu
vineri, mai 3, 2024
Altele
    AcasăActualitateProgram prelungit la Direcţia de Evidenţă a Populaţiei

    Program prelungit la Direcţia de Evidenţă a Populaţiei

    Toate serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ vor avea acelaşi regim

    Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj va avea un program prelungit, având în vedere viitoarele alegeri pentru autorităţile administraţiei publice locale din 10 iunie. Astfel că în perioada 05.06.-10.06.2012 se vor primi cererile pentru eliberarea actelor de identitate şi stabilirea reşedinţei, precum şi eliberarea actelor de identitate conform programului stabilit: 05.06 – 08.06.2012 zilnic între orele 08.00 – 18.00, sâmbătă, 09.06.2012: între orele 08.00 – 16.00, duminică, 10.06.2012: între orele 08.00 – 21.00. Acest program este stabilit atât pentru Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj, cât şi pentru toate serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ.

    Direcţia Comunitară Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Gorj, cât şi toate serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ vor avea program prelungit, având în vedere că se apropie alegerile locale. Astfel că, în perioada 05.06.-10.06.2012 se vor primi cererile pentru eliberarea actelor de identitate şi stabilirea reşedinţei, precum şi eliberarea actelor de identitate conform programului stabilit: 05.06 – 08.06.2012 zilnic între orele 08.00 – 18.00, sâmbătă, 09.06.2012: între orele 08.00 – 16.00, duminică, 10.06.2012: între orele 08.00 – 21.00. „Cu această ocazie, rugăm cetăţenii să verifice termenul de valabilitate a actului de identitate. Cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate”, a spus Doinel Popescu, directorul Direcţiei Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Gorj. Cetăţenii trebuie să solicite serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate în termen de 15 zile de la producerea următoarele situaţii:
    dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
    în cazul schimbării domiciliului; în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau al rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau a străzilor; în cazul atribuirii unui nou CNP; în cazul deteriorării actului de identitate; în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate; când fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului, dar şi în cazul anulării actului de identitate. Documentele necesare eliberării unei noi cărţi de identitate sunt: actul de identitate deţinut (cu excepţia cazului de pierdere, furt sau distrugere);
    certificatul de naştere al titularului, precum şi certificatele de naştere ale copiilor minori cu care locuieşte – originale+copii; certificatul de căsătorie sau, după caz, hotărârea de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă – original+copie; certificatul de deces al soţului, în cazul persoanelor văduve – original+copie; documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (contract de vânzare-cumpărare, certificat de moştenitor, contract de închiriere, adeverinţei din Registrul agricol, etc.) – original+copie; în cazul adeverinţei din Registrul agricol, aceasta trebuie prezentată numai în original. „În situaţia în care solicitantul actului de identitate nu poate prezenta certificatele de stare civilă şi /sau dovada adresei de domiciliu, soluţionarea cererii se va face prin eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, cu termen de valabilitate de maxim 1 an. în acest sens, solicitantul va trebui să anexeze cererii 3 fotografii tip buletin. în cazul în care solicitantul actului de identitate nu este şi proprietar/coproprietar al spaţiului de locuit, este necesar acordul proprietarului pentru eliberarea actului de identitate la respectiva adresă (cu excepţia cazului în care dovada adresei de domiciliu se face cu un contract de închiriere)”, a mai spus Doinel Popescu. De menţionat este faptul că emiterea unei cărţi de identitate este de 7 lei, respectiv 1 leu pentru cartea de identitate provizorie, iar este taxa de timbru este de 4 lei. Acestea se achită la serviciile de impozite şi taxe locale ale municipiilor/oraşelor unde funcţionează serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor sau, în cazul Direcţiei Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor Târgu Jiu – la sediul acesteia. Şeful serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor poate acorda scutire de la plata cheltuielilor de producere şi eliberare a actelor de identitate pentru persoanele care fac obiectul unor măsuri de ocrotire şi de protecţie socială şi/sau nu realizează venituri, respectiv: copiii orfani, abandonaţi şi persoanele în vârstă aflate în unităţi de ocrotire şi de protecţie socială, persoanele cu handicap, ori care beneficiază de ajutor social, în baza documentelor care atestă faptul că solicitantul se află într-una dintre aceste situaţii.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: