Sistemul de transport feroviar gestionat de Complexul Energetic Oltenia beneficiază de mentenanță, înainte de începerea sezonului de iarnă. Administrația companiei energetice a aprobat o achiziție de echipamente și instalații, care vor intra în dotarea a trei locomotive utilizate pentru transportul cărbunelui de la depozitele din carierele miniere, la depozitele din sucursalele electrocentrale de la Turceni și de la Ișalnița, precum și la Societatea Electrocentrale Craiova. Aceasta a fost externalizată din Complexul Energetic Oltenia, dar încă mai folosește cărbune din Gorj, pentru a produce agent termic și energie electrică.
Conform Complexului Energetic Oltenia, produsele sunt necesare pentru modernizarea și prelungirea duratei de viață a locomotivelor, în vederea respectării prevederilor Ordinului Ministerului Transportului nr. 1484/2008.
Este de precizat că sistemul feroviar al Complexului Energetic Oltenia este gestionat de Exploatare Livrări Căi Ferate Uzinale Motru, cu sediul în Motru. Compania energetică încă mai folosește calea ferată pentru transportul lignitului, având în vedere că este vorba de milioane de tone de cărbune care trebuie să ajungă de la subunitățile miniere, la grupurile energetice.
După data de 1 ianuarie 2026, cel puțin conform Planului de restructurare și decarbonare al Complexului Energetic Oltenia, carierele miniere și grupurile energetice își vor înceta activitatea simultan, urmând să intre în rezervă. Deocamdată, nu s-a reușit prelungirea termenelor din Planul de restructurare, astfel încât să se poată funcționa fără restricții și din 2026 încolo. Sub semnul întrebării va fi pus și sistemul de transport feroviar și flota de locomotive administrată de Complexul Energetic Oltenia. De altfel, în ultimii ani, compania a mai scos la vânzare o parte a locomotivelor vechi.