1.000 de elevi de clasele a VII-a și a VIII-a din județul Gorj, vor fi testați vocațional de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Gorj anunță că procesul de testare se desfășoară în cadrul celei de-a treia ediții a programului „Pactul pentru Tineri – O carieră reală. De la vocație la profesie“, în parteneriat cu UNICEF România: „Într-o Românie în care decalajul dintre ceea ce învață elevii și ceea ce cere piața muncii se adâncește de la un an la altul, în care opțiunile școlare sunt adesea alegeri ale hazardului și nu rezultate ale cunoașterii de sine, CONAF face un pas strategic care vizează reconectarea educației cu nevoile reale ale pieței muncii. În baza parteneriatului cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Gorj (CJRAE) și IȘJ Gorj, proiectul implică 19 profesori consilieri școlari, special formați pentru a ghida adolescenții prin instrumente pedagogice și printr-un proces integrat de evaluare a potențialului individual, valorilor personale și compatibilității reale cu viitoarele trasee profesionale, 23 de unități de învățământ din mediul rural și urban, și se adresează direct unui număr de 1.000 de elevi de gimnaziu, aflați în fața uneia dintre cele mai importante decizii ale vieții lor: alegerea unei direcții de carieră“.
„Trebuie să începem prin a ne educa tinerii să se cunoască pe ei înșiși“
Testarea vocațională a fost dezvoltată de Open Tribe, membru activ CONAF, și reprezintă una dintre puținele inițiative autohtone care îmbină știința orientării în carieră cu specificul cultural și psihologic al elevilor români.
„Este esențial ca sistemul educațional să nu mai funcționeze ca o pistă de decolare pentru inegalități, ci ca un teren de antrenament pentru vocații reale. Reforma se face prin legi, și prin intervenții inteligente, centrate pe individ. Iar Pactul pentru Tineri este exact acest tip de intervenție. Dacă ne dorim o Românie competitivă și stabilă, atunci trebuie să începem prin a ne educa tinerii să se cunoască pe ei înșiși. Fără vocație, fără încredere și fără profesori care să însoțească această căutare, sistemul educațional riscă să devină o fabrică de inadecvare socială și profesională“, transmite CONAF, conform postării.