spot_img
16.5 C
Târgu Jiu
duminică, mai 19, 2024
Altele
    AcasăNews AlertConsilierii locali PSD contestă formula de reorganizare a Primăriei Municipiului Târgu Jiu

    Consilierii locali PSD contestă formula de reorganizare a Primăriei Municipiului Târgu Jiu

    Social democrații susțin că prin reorganizarea propusă de primarul Marcel Romanescu funcționarii sunt discriminați iar economiile la fondul de salariu sunt insesizabile. Totodată, majoritatea PSD contesta lipsa de transparență în luarea deciziilor.
    „Raportat la dispozițiile OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, prin proiectul propus se încalcă principiul transparenței, întrucât potrivit art. 8 alin. (1)  „În procesul de elaborare a actelor normative, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a informa şi de a supune consultării şi dezbaterii publice proiectele de acte normative …”
    De asemenea, conform prevederilor Legii nr. 52 din 21 ianuarie 2003 privind transparența decizională în administrația publică, autoritățile administrației publice locale, în speță primarul, au obligația de a respecta prevederile acestei legi. Contrar acestor dispoziții legale, proiectul supus aprobării nu a fost făcut public, nu a fost supus dezbaterii publice.
     
    În aceste condiții și raportat la dispozițiile OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, apreciez că prin proiectul propus se încalcă un drept al funcționarilor publici și anume dreptul la tratament egal, fiind discriminați.
    Conform art. 413 din OUG nr. 57/2019 ” (1)  La baza raporturilor de serviciu dintre autorităţile şi instituţiile publice şi funcţionarii publici stă principiul egalităţii de tratament faţă de toţi funcţionarii publici.
    (2)  Orice discriminare faţă de un funcţionar public, definită în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, este interzisă.”

    Încă din anul 2020 s-a dispus luarea măsurilor pentru reorganizarea instituțiilor publice din subordinea Consiliului local, mai exact după numirea administratorului public, motiv pentru care nu se justifică demararea procedurii de ocupare prin concurs a mai multor posturi în cadrul Primăriei Municipiului Târgu Jiu, atât în toamna anului 2020, cât și în ianuarie- 2021.

    Consider că ocuparea acestor posturi trebuia să se facă prin redistribuirea funcționarilor publici aflați în plată și care acum sunt defavorizați în urma reorganizării.

    Motivarea principală  pentru această reorganizare este economia la bugetul local prin reducerile salariale. Cum oare se justifică aceasta, de vreme ce în urma aprobării acestui proiect se înființează alte direcții, apar posturi vacante de director, se transformă posturi de șef birou în șef serviciu? Unde este economia? De ce este nevoie la unele direcții (parcări, urbanism, investiții) cu 18-30 de angajați să fie doi directori? Tot pentru economie? Mai mult, este organizat deja concurs pentru ocuparea postului de director executiv adjunct la Direcția de urbanism și amenajarea teritoriului în data de 02.03.2021.

    Se încalcă principiul egalității de tratament întrucât prin prezentul proiect au fost propuse a fi desființate posturile de consilieri juridici din cadrul instituțiilor publice din subordinea Consiliului local al Municipiului Târgu Jiu supuse reorganizării și, ca urmare a propunerii de reorganizare a Direcției juridice și administrație publică în Direcția juridică, Registrul agricol-cadastru, doar 4 funcții de consilier juridic superior sunt prevăzute ca vacante și urmează a fi puse la dispoziția funcționarilor publici supuși reorganizării, al căror număr este mult mai mare, motiv pentru care se va organiza concurs pentru ocuparea acestora.

    Activitatea juridică care se desfășoară în cadrul instituțiilor supuse reorganizării poate fi îndeplinită doar de 4 consilieri juridici? Se spune că organigrama primăriei Oradea a fost model de inspirație. Aceea cuprinde, pe lângă cei 12 consilieri juridici din cadrul Serviciului juridic contencios și alți 7 care se ocupă de contestații falimente, tot în cadrul Direcției juridice. 

    Având în vedere că se reorganizează întreaga direcție juridică, conform principiului competiţiei, transparenţei, competenţei, precum şi al egalităţii accesului la funcţiile publice, ar fi trebuit ca toate posturile de consilier juridic să fie scoase la concurs.

    Deși orice formă de discriminare între funcționarii publici este interzisă, prin proiectul de față este vădită discriminarea, deoarece pentru unii funcționari se urmărește desființarea posturilor, iar pentru alții se ia măsura transformării din șef birou în șef serviciu. Unde este echitatea?”, a transmis consilierul local Luis Popa.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: