spot_img
15.5 C
Târgu Jiu
duminică, iunie 16, 2024
Altele
    AcasăRaspunsuriCE părere aveţi despre situaţia Transalpinei? Credeţi că protestul anunţat de cabanieri...

    CE părere aveţi despre situaţia Transalpinei? Credeţi că protestul anunţat de cabanieri va schimba ceva?

    Dacă la o nuntă te poţi distra şi după o muzică fără partitură şi fără dirijor, mai ales după ce ai trecut de sarmale, o lucrare de anvergură, o instituţie, o comunitate, o ţară nu pot să-şi menţină echilibru fără o partitură şi fără un dirijor profesionist şi cu o autoritate recunoscută, nu cumpărată. Formulele tradiţionale de acţiune ale românilor, în general, care sună cam aţa: „ne descurcam”, „vedem noi atunci”, „merge şi aţa”, mai sunt valabile doar pentru lucrurile mărunte, pentru oameni mărunţi, pentru comunităţi rurale populate doar cu cei care aşteaptă în anticamera morţii. Încă nu ne putem obişnui cu lucru bine gândit, bine făcut, bine recepţionat, considerând că toate aprobările prealabile unei puneri în funcţiune fac parte dintr-o exagerată birocraţie, inventată pentru a supravieţui şpăgarii. Uneori, se mai întâmplă şi aşa, dar astea sunt cazuri izolate şi particulare. Noi, cetăţenii de rând, vedem doar drumul pe care circulam la nivelul modestelor noastre pretenţii, fără să ştim nimic despre proiect, despre licitaţie, despre constructori, despre banii încasaţi pentru lucrări neexecutate, despre recepţie, despre multe semne de întrebare la care se va răspunde începând abia cu anul 2015(din motive uşor de înţeles). Prinde orbul, scoate-i ochii! Reabilitarea DN67C-Transalpina, ca proiect, a apărut în urmă cu peste 6 ani, lucrările începând chiar în 2009, cu o valoare de investiţie de 1,3 miliarde lei, fără studiu de impact, fără acord de mediu, în conformitate cu Directiva Consiliului Uniunii Europene nr.85/337/CCE. De atunci şi până acum s-au rotit atât de frecvent factorii responsabili de acest obiectiv încât e greu de reconstituit un eventual dosar penal, cum se poartă la noi în ultimii ani, care urmează a fi anchetat. Acum, când brânza s-a împuţit, toţi dau din colţ în colţ. Nimeni nu are curajul să dispună clarificarea situaţiei: să se dea acordul de mediu retroactiv, să se continue restul de 20% din lucrări neefectuate de un constructor intrat în insolvenţă, investiţia fiind finanţată prin credit prestator. Cine plăteşte cele cca. 60 milioane euro pentru terminarea lucrărilor? Cine răspunde de inerentele accidente ale asiguraţilor? Cine riscă să intre în contradicţie cu UE? Turiştii ? Greviştii? Autorităţile locale? Ameninţările cu greva ar putea să agraveze situaţia nu s-o rezolve. Pentru rezolvarea problemei Transalpina e nevoie de partitură şi de dirijor. Se pare că nu mai avem nici compozitori şi nici dirijori, avem însă grevişti care şi ei fac grevă tot fără partitură, tot după ureche. Fără grevă, fără violenţă, fără ameninţări, ca plângeţi la mormânt străin! Autorităţile locale judeţene au făcut toate intervenţiile, de nenumărate ori, însă reacţia întârzie. Nu renunţaţi! Mai insistaţi! Nicu Bercea

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    Iliuși Antonie on Gorj: Se renumără voturile
    error: Content is protected !!