spot_img
12.8 C
Târgu Jiu
vineri, mai 3, 2024
Altele
    AcasăHeadlinesȘomerii scapă de birocrație

    Șomerii scapă de birocrație

    Șomerii gorjeni și toți cei interesați să beneficieze de serviciile AJOFM Gorj vor scăpa de grija actelor pe care trebuie să le depună la instituție, în vederea diverselor probleme pe care cetățenii le doresc rezolvate. O aplicație web inovatoare, în sprijinul șomerilor gorjeni, are șanse să devină funcțională din 31 august, asigură reprezentanții AJOFM (Agenţia pentru Ocuparea Forței de Muncă Gorj). Pentru a avea sorți de izbândă însă, aplicația trebuie să aibă și reglementare legislativă.

    ajofm-2

    Un proiect la nivel de ANOFM prevede scutirea birocratică la nivel de țară, la toate agențiile pentru ocuparea forței de muncă, pentru că din august o aplicație web ar ține loc de un vârf de acte care să ateste cine, ce, cum și de ce, adică să lege de un CNP toate informațiile pe care o instituție ca AJOFM are nevoie să le verifice în vederea aprobării indemnizației pentru șomaj şi nu numai. „Agenţiile judeţene se pregătesc pentru implementarea unui nou program informatic în cadrul ANOFM, program informatic care va acoperi nevoile interne al Agenţiei, aşa cum s-a dezvoltat piaţa forţei de muncă şi care va încerca să fie mult mai aproape de cetăţeanul care îţi caută loc de muncă prin dezvoltarea unor aplicaţii web. Toate aceste aplicaţii vor încerca să micească timpul de constituire a unui dosar în căutarea unui loc de muncă, atât indemnizat cât şi neindemnizat, noi având protocol de colaborare cu aproape toate instituţiile, adică ITM, Pensii, Fisc, ele sunt deja implementate în cadrul cardului 2, partea de testare pe care noi deja o folosim şi vor fi implementate în produsul final, astfel încât la introducerea unui CNP să apară automat dacă persoana respectivă are sau nu are dreptul de a-şi face un dosar de şomaj, intersectând automat celelalte case”, a explicat specialistul IT din cadrul AJOFM Gorj, Tiberiu Zălog.

    tiberiu-zalog-ajofmAplicația are destule şanse să traverseze toți pașii legislativi pentru că o parte din demersuri au fost deja făcute, inclusiv prelungirea termenului până la care implementarea proiectului trebuia să fie gata, respectiv de la 31 iulie la 31 august. Din septembrie, șansa ca aplicaţia să fie certă, vine de la legislația care trebuie să-i fie favorabilă acesteia, iar hârtiile să dispară. „Colegii mei sunt foarte optimiști, ei dorind ca persoana să vină la noi doar cu un buletin şi să îi apară toate datele şi să-şi poată face un dosar cât mai rapid”, a mai spus Tiberiu Zălog. Proiectul informatic are deja parte de o prelungire a perioadei până la care trebuie îndepărtate hibele din sistem, pentru că aduce beneficii majore pentru fiecare agenţie și se va apropia și mai mult de șomerii în căutarea unui loc de muncă. Dosarul pe care fiecare persoană va trebuie să îl întocmească va fi constituit mult mai prompt.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: