spot_img
20.4 C
Târgu Jiu
duminică, aprilie 28, 2024
Altele
    AcasăActualitateUCB propune o nouă lege a educaţiei

    UCB propune o nouă lege a educaţiei

    Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu lansează astăzi un proiect de lege a educaţiei care îşi propune să relanseze identitatea educaţiei româneşti. Proiectul a fost elaborat de preşedintele Senatului UCB Târgu-Jiu, Adrian Gorun, împreună cu o echipă de dascăli, atât din învăţământul preuniversitar cât şi din învăţământul superior şi este lansat cu prilejul împlinirii a 23 de ani de la înfiinţarea Universităţii.

    ucb-lege-educatie

    În cadrul conferinţei de presă de ieri, rectorul Universităţii „Constantin Brâncuşi”, Luminiţa Popescu, a declarat că acest proiect este unul cu totul diferit faţă de actuala lege a educaţiei. „Un proiect cu o arhitectură total diferită de arhitectura Legii 1/2011, lege care în prezent reglementează domeniul educaţiei, un proiect de lege care redefineşte idealul educaţional, care redefineşte misiunea şi viziunea educaţiei, aceasta pentru că cele trei noţiuni idealul educaţional, misiunea şi viziunea nu sunt imuabile, ci şi ele trebuie să fie flexibile şi adaptabile schimbărilor din societatea românească”, a declarat Luminiţa Popescu.
    Proiectul îşi propune să recredibilizeze şcoala românească şi să asigure flexibilizarea ofertei şi stimularea cererii de educaţie. De asemenea, introduce reglementări privind responsabilităţi în sarcina angajatorilor publici şi privaţi, luând în calcul atât internaţionalizarea pieţei muncii, cât şi nevoile şi posibilităţile societăţii româneşti în schimbare. „Cam 95% din conţinut aduce noutate, de ce? Pentru că este vorba de o abandonare a populismului manifest în privinţa educaţiei şi trecerea la punerea în valoare a resorturilor care să conducă la o educaţie pe care o numesc generic o educaţie sănătoasă”, a declarat Adrian Gorun, preşedintele Senatului UCB Târgu-Jiu.

    gorun-luminita-popescu-ucb

    Totodată, autorul proiectului, Adrian Gorun, a declarat că ideea realizării acestuia a plecat de la faptul că a constat o serie de neconcordanţe ale Legii nr.1/2011. „În momentul în care a apărut Legea 1/2011, m-am aflat în avangarda celor care i-au demonstrat inadvertenţele. Şi atunci, incitat de situaţie, am elaborat o carte în care am analizat toate elementele respective, inclusiv la nivelul unor aberaţii care se transmit către noi prin expresii nu doar deficitare, ci total inadecvate”, a mai declarat preşedintele Senatului UCB, Adrian Gorun.

    Ce aduce nou acest proiect? Adrian Gorun a explicat faptul că acesta aduce stabilitate în sistemul de învăţământ românesc care, în ultimii 20 de ani, este într-o continuă criză de viziune şi ideal. „Acest proiect pe care noi îl propunem dezbaterii mâine (n.r. astăzi) fixează în termeni imperativi coordonatele educaţiei ca domeniu prioritar, deci nu rămâne la nivel declarativ. Proiectul acesta nu mai merge pe ideea aceea doar a declara că se acordă 6% din PIB pentru învăţământ şi 1% pentru cercetare, ci completează. În situaţia în care nu se respectă prevederea respectivă cei care o încalcă vor fi sancţionaţi în conformitate cu infracţiunea de abuz în interes public şi atunci o să vedem cât o să mai amâne acest lucru.

    Un alt aspect criticat de Adrian Gorun şi care trebuie schimbat printr-o nouă lege a educaţie, priveşte numirile politice la nivelul inspectoratelor şcolare. „Numirea pe criterii politice cu excepţia Ministrului şi secretarului de stat care sunt funcţii politice, în orice altă funcţie reprezintă conflict de interese şi se sancţionează conform legii penale şi atunci să vedem câţi se vor mai îngrămi să numească cum s-a schimbat toamna un partid pun un director sau un inspector general, primăvara alt partid pune altul”, a mai spus Adrian Gorun. De asemenea, acesta consideră că este necesară relansarea învăţământului profesional care este total distrus. „Proiectul conţine dispoziţii ferme privind învăţământul obligatoriu şi frecventarea lui, curriculum, structura anului şcolar/universitar, limba oficială, promovarea elevilor/studenţilor, partajarea responsabilităţilor în plan central, local, instituţional, finanţarea educaţiei, autonomia instituţională, diminuarea tutelei administrative, flexibilizarea deciziei, refacerea învăţământului profesional ş.a.m.d”, se mai arată în proiectul Legii educaţiei naţionale propus de UCB. Trebuie menţionat că autorii acestui proiect aşteaptă şi orice sugestii menite să îmbunătăţească normativa propusă.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: