spot_img
16.1 C
Târgu Jiu
duminică, mai 5, 2024
Altele
    AcasăSocialValorile judeţului, promovate de elevi peste hotare

    Valorile judeţului, promovate de elevi peste hotare

    În perioada 22-28 octombrie 2012 în Paris, Franţa, s-a derulat cea de-a patra reuniune de proiect multilateral Comenius din cadrul parteneriatului şcolar: „Le patrimoine culturel, naturel et gastronomique”, acolo unde au participat elevi din cadrul Şcolii Gimnaziale „Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu. În cadrul vizitei în Franţa s-au desfăşurat mai multe acţiuni, care au fost puncte cheie ale proiectului, printre care activităţi de cunoaştere a participanţilor şi a şcolii gazdă, activităţi de management proiect, activităţi didactice, dar şi vizite tematice. Viorica Spahiu, coordonatorul proiectului a declarat faptul că proiectul a fost unul mai mult decât benefic pentru elevii gorjeni, care au învăţat ce înseamnă sistemul şcolar din Franţa, dar au învăţat de asemenea ce înseamnă cultura unui popor şi cum ar trebui, practic, să ne promovăm valorile şi patrimoniul. „Rezultatele acestei întâlniri de proiect sunt vizibile. În primul rând m-aș referi la comunicarea în limba franceză pe toată perioada mobilităţii transnaţionale, dar şi după finalizarea acesteia. Un alt pas înainte îl reprezintă creșterea interesului pentru cultură al elevilor și dorința de a descoperi tradiţiile altor țări, prin intermediul dialogului dintre elevii participanți la aceste reuniuni de proiect. În cadrul acestei reuniuni au fost evaluate activităţile desfăşurate pe parcursul primului an, a fost făcut schimbul de materiale realizate de elevi, a fost aleasă sigla proiectului, a fost stabilit chestionarul despre patrimoniu care va fi aplicat elevilor. Reprezentanţii echipelor prezente la Paris au apreciat gradul înalt de implicare al elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor în activităţile şcolii şi ale proiectului Comenius în anul şcolar trecut, dar şi disponibilitatea pentru acest an şcolar. Ca urmare a discuţiilor pe care le-am avut cu partenerii li colegii de-a lungul celor şase zile de proiect, dar şi în urma mail-urilor primite, imediat dupî încheierea meetingului, de la parteneri, consider că cea de a patra reuniune de proiect a fost bine organizată şi şi-a atins scopul”, a spus Viorica Spahiu. Printre obiectivele proiectului s-au numărat: susţinerea dezvoltării conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii in învăţământul secundar şi promovarea performanţelor, a inovaţiilor şi a dimensiunii europene in sistemul şi practicile educaţionale, favorizarea gradului de conştientizare interculturală în şcoli, învăţarea permanentă şi promovarea dimensiunii europene în sistemele educative, promovarea învăţării limbilor străine şi a diversităţii lingvistice, schimburi clare şi directe între şcoli din diferite ţări europene, cunoaşterea altor sisteme de învăţământ din Europa, cunoaşterea altor cadre didactice din alte ţări din învăţământul preuniversitar, crearea de atitudini pozitive faţă de învăţare în rândul elevilor şi de abordări de predare comună în rândul profesorilor, o mai bună pregătire a cadrelor didactice şi elevilor din şcoala noastră, facilitarea recuperării memoriei istorice şi a patrimoniului cultural prin scoaterea în evidenţă a realizărilor din diverse domenii culturale europene, promovarea dialogului intercultural dintre partenerii de proiect, formarea unei atitudini pozitive faţă de cultura populară românească în raport cu valorile culturale ale altor ţări, dezvoltarea cunoştinţelor şi practicilor de învăţare inovative, bazate pe mijloace informatice, multimedia, crearea de atitudini pozitive faţă de învăţare în rândul elevilor şi de abordări de predare comună în rândul profesorilor, o mai bună pregătire a cadrelor didactice şi elevilor din şcoala noastră, cunoaşterea patrimoniului european, obiective care au fost în final atinse.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: