Procurorii Parchetului Local Târgu-Jiu continuă să-şi desfăşoare şi în acest an activitatea în condiţii grele. Deşi la vizita efectuată la Parchetul Judeţean Gorj în 2010, procurorul general al României a promis că va analiza situaţia, până acum doar un mic pas a fost realizat-alocarea sumei pentru studiul de fezabilitate.
De ani de zile lucrează în aceleaşi condiţii, câte doi sau trei magistraţi în birou. Este vorba de procurorii Parchetului Local Târgu-Jiu. Lipsa spaţiului, clădirea veche, numărul mic de birouri, toate acestea fac ca procurorii să facă eforturi pentru a se putea concentra în soluţionarea dosarelor, asta în condiţiile în care colegul de birou ar putea face audieri. Deşi în 2010 cu ocazia vizitei efectuate la Parchetul Judeţean, procurorul general al României Laura Codruţa Kovesi a promis alocarea de fonduri pentru Parchetul Local acest lucru nu s-a realizat nici în 2011. Atunci, procurorul general al României declara că „Parchetul Judeţean şi Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu se află pe o listă de priorităţi a Ministerului Public. Am aprobat alocarea de fonduri pentru efectuarea studiului de fezabilitate şi obţinerea avizelor. Vrem să extindem spaţiul, colegii noştri stau înghesuiţi câte trei în birou”.
Bani pentru studiul de fezabilitate
De la vizita procurorului general al României la Târgu-Jiu a trecut ceva timp. Abia pentru acest an, s-a alocat suma de 25.000 de lei pentru realizarea unui studiu de fezabilitate la Parchetul Local Târgu-Jiu. Purtătorul de cuvânt al Parchetului Judeţean Cristina Ciobanu a declarat că „în legătură cu o problemă veche şi de o importanţă mare pentru noi, cu privire la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru colegi şi justiţiabili, putem spune că în trimestrul III al anului 2012 a fost alocată suma de 25.000 pentru realizarea studiului de fezabilitate”. Parchetul Local Târgu-Jiu este singura unitate din judeţ care se confrunta cu o lipsă de spaţiu, fapt ce face aproape imposibilă activitatea procurorilor.