spot_img
15.6 C
Târgu Jiu
miercuri, mai 8, 2024
Altele
    AcasăActualitateAlegerile parlamentare scot în stradă 1.200 de oameni ai legii

    Alegerile parlamentare scot în stradă 1.200 de oameni ai legii

    La nivelul judeţului Gorj au fost luate toate măsurile pentru asigurarea unui climat de linişte şi siguranţă publică pe întreaga durată a desfăşurării alegerilor parlamentare. Aceste măsuri urmăresc buna derulare a procesului electoral, precum şi un mod de acţiune corect şi echidistant al oamenilor legii.

    Peste 1.200 de poliţişti, jandarmi, lucrători ai I.S.U. Gorj şi angajaţi ai altor structuri ale M.A.I. sunt mobilizaţi în vederea desfăşurării scrutinului electoral în condiţii de linişte şi legalitate. Pentru coordonarea activităţii forţelor Ministerului Administraţiei şi Internelor, la nivelul judeţului Gorj a fost elaborat un Plan de Măsuri pentru asigurarea ordinii publice, pe întreaga perioadă a campaniei pentru alegeri şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succed acesteia. Totodată, efectivele Ministerul Administraţiei şi Internelor vor asigura protecţia secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora, precum şi pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, după cum a precizat Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă. În condiţiile organizării unor adunări publice, structurile competente ale Jandarmeriei au obligaţia de a asigura ordinea şi siguranţa publică, protecţia participanţilor şi de a stabili împreună cu organizatorii măsurile ce trebuie luate pentru desfăşurarea adunărilor publice în condiţii de deplină legalitate. Poliţia locală asigură integritatea panourilor şi a afişelor electorale amplasate legal. O echipă de la Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Gorj va verifica, începând de luni, toate secţiile de votare din judeţ. Mihai Avramescu, purtătorul de cuvânt al ISU Gorj, a declarat că echipa de inspecţie va verifica sursele de încălzire din cele 322 de secţii de votare, instalaţiile electrice, dar şi alte aspecte prevăzute în planul de măsuri stabilit în perioada alegerilor parlamentare. „Începând de luni şi până pe 7 decembrie personalul de inspecţie din cadrul ISU Gorj va începe controalele la cele 289 locaţii unde vor fi amenajate cele 322 de secţii de votare. Se vor face controale la sistemele de încălzire, având în vedere că ne aflăm în sezonul rece, de asemenea existenţa şi funcţionarea mijloacelor de primă intervenţie, amenajarea căilor de evacuare şi instalaţiile electrice. Problemele constatate vor fi remediate pe loc, acolo unde se poate acest lucru, unde nu vor fi trasate termene. Instruirea preşedinţilor secţiilor de votare în ceea ce priveşte intervenţia în situaţii de urgenţă va avea loc premergător procesului electoral”, a spus Mihai Avramescu.

    Mobilizare de forţe în ziua alegerilor

    În cadrul de circumscripţiei electorale judeţene Gorj au fost organizate un număr de 322 de secţii de votare, dispuse în 289 de locaţii, paza lor urmând a fi asigurată de 400 de poliţişti, 122 jandarmi, 216 lucrători ISU Gorj şi cadre de la alte structuri ale M.A.I. În ziua votului, peste 400 de lucrători ai unităţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor din judeţul Gorj, din care 164 de poliţişti, 108 jandarmi şi 73 de poliţişti locali vor asigura măsuri de ordine şi linişte publică, în vederea prevenirii oricăror fapte antisociale şi vor fi în permanenţă pregătiţi să acţioneze, dacă situaţia operativă va impune acest lucru. Totodată, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Gorj, în preziua şi în ziua alegerilor, vor fi constituite echipe operative formate din poliţişti care vor efectua cercetări în scopul soluţionării unor sesizări, incidente sau evenimente în legătură cu procesul electoral, a mai spus Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj.

    Pe 7 decembrie se distribuie buletinele de vot

    Odată cu startul campaniei electorale, instituţiile abilitate în organizarea acestui proces electoral au şi trecut la treabă. Programul este unul încărcat, astfel că pe data de 19 noiembrie se va desemna preşedintele oficiului electoral şi locţiitorul acestuia, pe data de 24 noiembrie se va desemna preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi locţiitorul acestuia, pe 29 se va trece la imprimarea buletinelor de vot şi confecţionarea ştampilelor cu menţiunea „Votat”. De Sfântul Nicolae, pe 6 decembrie se vor pune la dispoziţia primarilor, în trei exemplare, copiile listelor electorale permanente, dar şi transmiterea copiilor de pe lista electorală permanentă, în două exemplare, către birourile electorale ale secţiilor de votare, în data de 7 decembrie se va trece la distribuirea buletinelor de vot, respectiv a materialelor necesare birourilor electorale ale secţiilor de votare către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, iar pe 8 decembrie se va încheia campania electorală.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: