spot_img
5 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăActualitateDe ce nu s-au efectuat lucrări de „rănguire” unde a avut loc...

    De ce nu s-au efectuat lucrări de „rănguire” unde a avut loc accidentul mortal din Defileul Jiului

    Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, care au în administrare Drumul Național 66, unde a avut loc teribilul accident de pe Defileul Jiului, susțin că lucrările de „rănguire“ (n.r.-termen tehnic care reprezintă efectuarea unor lucrări de desprindere controlată a pietrelor și stâncilor care prezintă risc de prăbușire) nu se pot executa în zona unde a avut loc evenimentul. În urmă cu doar câteva zile, un șofer de 56 de ani, din județul Giurgiu, care trăia de mai mulți ani în Spania, a murit, după ce a fost lovit de o piatră care a căzut de pe versant și a intrat prin parbrizul mașinii.
    „Lucrările de reabilitare a DN66 s-au executat în baza unui contract care a avut recepția la terminarea lucrărilor în anul 2019 și recepția finală în luna decembrie 2021.
    Sistemul de plase de protecție a fost stabilit în cadrul proiectului pe baza auditului de siguranță a circulației.
    În zona producerii evenimentului de duminica, 2.10.2022, sunt montate plase de protecție a versantului care sunt în perfectă stare, între km 116+913 și 116+932 dar și bariere elastice între km 116+970 și 117+030, acestea fiind sisteme de protecție stabilite prin proiect și executate pe teren. În această zonă, datorită specificului dispozitivelor de protecție, este exclusă execuția rănguirii de versanți. Această metodă este utilizată numai acolo unde nu sunt montate dispozitive de protecție. Lucrarea executată recent nu permite desprinderea de pe versant a unor stânci de mari dimensiuni acolo unde sunt montate plase.
    Operațiunile de rănguire au fost executate înainte de montarea sistemelor de protecție“, a anunțat DRDP Craiova.

    Contract nou pentru execurea lucrărilor de „rănguire“

    DRDP Craiova a început procedura pentru încheierea unui nou contract pentru execuția acestor lucrări specifice, după ce vechiul contractul s-a încheiat. „Începând cu anul 2022, s-a demarat procedura pentru încheierea unui nou Acord cadru pentru lucrări de rănguire versanți(…).
    Pentru stabilirea prețului estimativ al achiziției s-au solicitat oferte de la diverse firme cu activități în domeniu.
    Primul sondaj de piață s-a făcut în 27.04.2022, iar cel de al doilea în data de 29.06.2022, fiind cel care a stat la baza stabilirii prețului estimat al procedurii, la o valoare de aproximativ 24.000.000 lei cu TVA.
    Au fost solicitate oferte de preț de la 7 firme, la care au raspuns 3 de firme de specialitate și anume:
    S.C. Tassid Holding S.R.L. nr. 19608/07.07.2022;
    S.C. Nera Alpin S.R.L nr. 19785/08.07.2022;
    S.C. Extrem Construct S.R.L. nr.19847/11.07.2022.
    În urma analizei prețurilor obținute, s-a determinat valoarea estimată a lucrărilor și s-a solicitat modificarea valorii în PAAP 2022.
    În data de 04.08.2022, a fost aprobat Caietul de Sarcini nr. 9723/04.08.2022.
    În prezent, documentația este în faza de avizare de către Compartimentul Analiza Prețuri din cadrul D.R.D.P. Craiova“, se arată într-un comunicat al DRDP Craiova.
    De asemenea, lucrarea de descărcare a plaselor de protecție, în urma desprinderii rocilor,  a fost realizată în acest an la nivelul DN 66.
    „Precizăm că toate direcțiile regionale au primit dispoziție din partea conducerii CNAIR să inspecteze periodic zonele montane aflate în administrare și să ia măsuri în regim de urgență acolo unde se impune. Trebuie menționat că Defileul Jiului este parc național, arie protejată și toate plasele au fost montate după ce un proiectant specializat a efectuat o analiză și a identificat zonele cu risc de cădere a pietrișului/stâncilor. Mai mult, în special vara, pe versanții de pe marginea tuturor drumurilor naționale au loc acțiuni de rănguire, pentru a disloca bucățile de piatră care prezintă risc de a cădea pe carosabil. De asemenea zonele identificate cu risc sunt semnalizate corespunzător.
    Potrivit legii, responsabilitatea montării de sisteme de protecție revine administratorului drumului public, până la o înălțime de maximum 30 de metri“, au mai transmis reprezentanții DRDP Craiova.
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: