spot_img
28.6 C
Târgu Jiu
duminică, iulie 21, 2024
Altele
    AcasăActualitateExpertiza tehnică în cazul accidentului de la Jilț Sud a fost finalizată....

    Expertiza tehnică în cazul accidentului de la Jilț Sud a fost finalizată. Cine este vinovat de teribilul accident

    A fost finalizată expertiza tehnică în cazul tragicului accident de la cariera Jilț Sud, din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), în urma căruia trei mineri și-au pierdut viața. Avocatul unora dintre victime, Adrian Cuculis, a prezentat concluziile expertizei.

    Expertul a stabilit că autoutilitara care-i transporta pe mineri în interiorul carierei se deplasa cu o viteză necorespunzătoare și că starea tehnică a autoutilitarei nu era corespunzătoare. În plus, drumul din interiorul carierei nu era întreținut corespunzător.
    „Cauzele producerii accidentului rutier sunt neadaptarea vitezei de deplasare la condițiile de drum de către conducătorul autoutilitarei și starea necorespunzătoare a principalelor sisteme care concură la siguranța circulației autoutilitarei, coroborată cu starea necorespunzătoare a drumului“, se arată în expertiza tehnică.

    Cum putea să evite șoferul accidentul

    Potrivit expertizei, șoferul putea evita răsturnarea mașinii, dacă ar fi avut cuplată cutia de viteze în treapta a II-a și ar fi acționat ușor frâna de serviciu. De asemenea, autoutilitara ar fi putut fi oprită până în zona capului de pod dacă „eficiența frânei de serviciu era în limitele admisibile“ sau dacă anvelopele ar avut un grad de uzură „în limitele admisibile“ și dacă starea drumului era corespunzătoare.
    Expertul a mai stabilit că transportul persoanelor în autoutilitara care s-a răsturnat s-a făcut fără respectarea normelor din domeniu, deoarece în același spațiu erau transportate și alte materiale, vinovați fiind șoferul mașinii și persoanele responsabile din cadrul carierei Jilț Sud.

    „Reies grave probleme la mecanica mașinii“

    Avocatul Adrian Cuculis a spus că mecanica mașinii avea probleme mari: „Raportul accidentului de la CE Oltenia soldat cu moartea minerilor de acolo arată ca drept responsabili atât pe șoferul tanchetei, dar mai cu seama CE Oltenia și conducerea acestuia. Reies grave probleme la mecanica mașinii, dar si «neadaptarea vitezei» la un «drum impropriu». Practic ești vinovat fiindcă ești obligat să muncești într-un loc care îți pune viața în pericol în fiecare zi și «vinovat» post mortem fiindcă ai condus o mașină stricată care îți sărea din viteză și pe care șefii tăi au adus-o prin pilele de la nivel local. Urmează raportul ITM care preliminar au declarat totul ca accident de muncă cu culpa probabil tot în zona conducerii“, a spus avocatul Cuculis.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    Iliuși Antonie on Gorj: Se renumără voturile
    error: Content is protected !!