Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va efectua o expertiză tehnică pentru Drumul Național 67 C, denumit și Transalpina, cel mai înalt drum din țară. CNAIR a câștigat procesul cu fostul constructor și a preluat drumul în patrimoniu.
Cristi Tudor, reprezentantul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRPD) Craiova, a spus că se va efectua o expertiză, după care se vor realiza restul lucrărilor rămase de executat: „Transalpina a fost un drum care a fost într-un litigiu mai mulți ani. Lucrările nu au fost vreodată finalizate, având regim de drum în lucru. La intrare în insolvență a companiei care a început lucrările de reabilitare a DN 67 C, lucrările au fost sistate și Compania de Drumuri s-a judecat cu firma de insolvență, drumul a revenit în patrimoniul nostru și putem face lucrări de intervenție.
Se va scoate la licitație analiza și verificarea drumului, pentru a continua proiectul de investiție. Este vorba de o expertiză tehnică, care se va face pe tot tronsonul Drumului Național 67 C. Se vor verifica lucrările efectuate până acum și se va stabili ce lucrări mai trebuie făcute“, a spus Cristi Tudor.
Străinii sunt atrași de cel mai înalt drum din țară
Transalpina este unul dintre cele mai importante drumuri turistice din România, alături de Transfăgărășan. Are o lungime totală de aproximativ 150 de kilometri. Drumul pornește din localitatea gorjeană Bengești Ciocadia și ajunge în orașul Sebeș, din județul Alba. Traversează munții Parâng și ajunge la o înălțime de 2.145 de metri în pasul Urdele.
Este preferat de turiști datorită peisajelor de vis pe care aceștia le pot vedea, precum și datorită atracțiilor de pe traseu: zona Rânca, stâna Ștefanu, lacul Oașa și alte zone deosebit de frumoase.
În special motocicliștii străini sunt deosebit de încântați de cel mai înalt drum din România.