spot_img
12.1 C
Târgu Jiu
duminică, mai 5, 2024
Altele
    AcasăActualitateInvestiţie amânată

    Investiţie amânată

    Perspectiva unui sediu nou mai are de aşteptat la Casa Judeţeană de Pensii Gorj. Conducerea instituţiei spune că bani există, alocaţi integral de la bugetul asigurărilor sociale de stat, dar nu au autorizaţie de construire, iar alte acte trebuie reactualizate. Autorităţile locale şi judeţene, de la care Casa aşteaptă rezolvarea cadastrului, au altă părere.

    Când se va fructifica investiţia în sediul Casei Judeţene de Pensii Gorj rămâne de văzut, pentru că din perioada 2009-2011, termenul de finalizare a ajuns în 2014. Între timp, mirosul greu, lăsat de dosare şi praf vorbeşte de la sine despre timpul aşternut peste arhiva care trebuie ţinută, dar şi de nevoia unui sediu larg şi modern. Nu mai puţin de 800 de metri liniari de dosare stau stivuiţi întrunul din cele trei puncte, care asigură desfăşurarea investiţiei, cel de la Gara de Nord. Cel mai important este că unele dosare trebuie păstrate zeci de ani, iar altele pe termen nelimitat. Ca termen distinctiv vorbim de arhiva pasivă, adică acele dosare la care se mai umblă doar în caz că apare un urmaş al persoanei respective. Dacă legea arhivelor prevede un termen de valabilitate, ca în cazul statelor de plată, 50 de ani, dosarele din arhiva pasivă nu au un astfel de termen, sunt păstrate în permanenţă”, a precizat directorul adjunct al Casei de Pensii Gorj, Iulia Talău. Despre mersul investiţiei am aflat că unele dintre avize trebuie reactualizate, date fiind schimbările legislative. Mai mult, reprezentanţii instituţiei spun că „terenul pe care urmează ridicarea spaţiului este proprietatea Consiliului Local şi Judeţean, iar autorităţile locale şi judeţene sunt responsabile cu întocmirea documentaţiei cadastrale necesară autorizaţiei de construire”, a precizat Dian Diaconescu, consilier superior. Fals, par să spună chiar autorităţile. „Primăria nu a deţinut niciodată acest teren, nu a fost dat Casei de Pensii de către primărie, ci de Consiliul Judeţean. Prin urmare, de autorizaţie şi ce implică aceasta trebuie să se ocupe Casa de Pensii, conform legilor în vigoare”, a precizat Ramona Evulescu, purtător de cuvânt al Primăriei Târgu-Jiu. Mai departe, la Consiliul Judeţean povestea continuă. „Există o hotărâre care aprobă darea în folosinţă gratuită pe 99 de ani a terenului aparţinând domeniului public, aflat în administrarea Spitalului Judeţean, Casei de Pensii”, a explicat şi Adina Andriţoiu, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean. Cert e că de lucrări se va ocupa firma care va câştiga licitaţia, dar drumul la acces este blocat de …lipsuri. Număr cadastral, carte funciară, autorizaţie şi lista poate continua o dată cu bifarea trecerii nefructificate a timpului şi resurselor pentru un sediu nou. Acesta ar rezolva nu doar problema spaţiului, ci ar şi asigura condiţii optime pentru activitate. Investiţia are alocată suma de 11,4 milioane de lei.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: