spot_img
21.2 C
Târgu Jiu
sâmbătă, mai 11, 2024
Altele
    AcasăActualitateLocalitate din Gorj, promovată de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

    Localitate din Gorj, promovată de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

    Localitatea Polovragi, din județul Gorj, este promovată de Ziua Mondială a Turismului de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Comuna gorjeană participă la competiția „Best Tourism Village”, care este desfășurată de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO).

    Anul acesta, România participă cu cinci propuneri la această competiție.
    „Dedicăm Ziua Mondială a Turismului, în acest an, destinațiilor rurale din țara noastră care au candidat la titlul „Best Tourism Village”, acordat de UNWTO, și care, datorită autenticității lor și exemplelor de bună practică pe care le oferă, fac parte din „Ruta satelor tradiționale turistice din România”, dezvoltată de MEAT.
    La ediția 2022, în cadrul selecției naționale, s-au înscris 6 sate: Rășinari, Biertan și Râu Sadului (jud. Sibiu), Ciocănești (jud. Suceava), Costești (jud. Vâlcea) și Eibenthal (jud. Mehedinți). Conform regulamentului #UNWTO, doar trei dintre acestea se puteau califica pentru următoarea etapă a competiției, organizată la nivel mondial. În urma evaluării de către comisia MEAT a candidaturilor, cele mai mari punctaje au fost obținute de Rășinari, Biertan și Ciocănești. Marele câștigător al României, desemnat de juriul internațional, a fost Rășinari, care astăzi se poate mândri cu distincția „Best Tourism Village”.
    La ediția 2023, România participă cu 5 propuneri la competiția Best Tourism Villages, UNWTO acceptând, astfel, un număr mai mare de candidaturi în cadrul etapei mondiale. Satele selectate, în urma verificării aplicațiilor de către comisia MEAT, sunt Polovragi (jud. Gorj), Gura Siriului (jud. Buzău), dar și Biertan, Ciocănești și Eibenthal, care, de altfel, s-au înscris și în cadrul ediției precedente. Rezultatele vor fi transmise în această toamnă!
    «Ruta satelor tradiționale turistice din România», dezvoltată pe plan național, din care fac parte cele 8 localități amintite, dar și alte sate care dispun de patrimoniu cultural și natural, își propune să contribuie la promovarea și la informarea agențiilor de turism despre posibilitatea realizării unor noi produse turistice. Precizăm că ruta este, în continuare, deschisă și altor destinații rurale.
    Cu ocazia Zilei Mondiale a Turismului, MEAT își reafirmă angajamentul de a promova acele destinații care dovedesc că practică un turism durabil și de calitate, în special din zonele rurale, pentru a încuraja participarea comunitară pe scară largă la activitățile culturale și de conștientizare a moștenirii identitare“, este mesajul transmis pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: