spot_img
4.4 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 20, 2024
Altele
    AcasăAdministratieVictor Banța: Problema blocajelor în traficul din Târgu Jiu nu este cauzată...

    Victor Banța: Problema blocajelor în traficul din Târgu Jiu nu este cauzată de pietoni

    Victor Banța, secretarul general adjunct din Ministerul Dezvoltării, susține că realizarea a trei pasaje subterane în zona centrală a municipiului Târgu Jiu nu reprezintă o soluție pentru trafic și că există riscul ca acestea să devină inutilizabile și chiar focare de infecție, așa cum se întâmplă în alte orașe care au asemenea pasaje: „Efortul autorităților locale de a accesa fonduri europene trebuie folosit în cadrul unor proiecte strategice și de anvergură care să scoată municipiul din zona de „penumbră” în care zace acum ! Restul, sunt doar cosmetizări.

    Problema aglomerărilor, blocărilor și „bușoanelor” în traficul din municipiul Târgu Jiu nu este cauzată de pietoni, ci de faptul că traficul auto este neregularizat și nesincornizat, lipsit de rute de debordare, de variante ocolitoare fiind gâtuit în multe zone. Mai mult, cele două pasaje auto: Pasajul peste CF pe str Unirii și pasajul peste CF pe strada Ciocârlău, au ieșit din perioada de viabilitate, curând fiind nevoie de reparații capitale.
    În cel mai scurt timp, trebuie gândite SOLUȚII strategice pentru infrastructura rutieră și nu pretinse „soluții” pentru pietoni.
    Este o greșeală sa construiești trei pasaje subterane pentru pietoni în nici 500 metri.
    Prin cele trei pasaje pietonale subterane pe care municipalitatea dorește să le construiască în centrul municipiului Târgu Jiu (Piața centrală, magazinul Parâng, CN „Tudor Vladimirescu”), congestionarea cronică a traficului rutier nu va fi înlăturată. Din contră, odată ce aceste pasaje subterane pietonale vor fi construite NU se vor mai putea construi pasaje subterane pentru autovehicule în zonele de incidență, care să preia traficul infernal care blochează tot orașul și soluțiile adecvate unei infrastructuri moderne vor fi din ce în ce mai puține.
    În perioada 2021-2022 Primăria Târgu Jiu a accesat Programul Operațional de Asistență Tehnică pentru a cumpăra servicii de proiectare pentru 3 pasaje pietonale subterane pentru o pretinsă: «Îmbunătățire a atractivității și siguranței deplasării pietonale adiacente coridorului străzii Unirii” omițând că problemele în Târgu Jiu nu se datorează traficului de pietoni ci infrastructurii rutiere și a traficului auto»“, arată Victor Banța.
    Valoarea lucrărilor de construire a celor 3 pasaje se estimează la 36 milioane Euro din Programul Operațional Regional 2021-2027, cu o cofinanțare de 30% din bugetul local.

    „Realizarea acestor pasaje subterane pentru pietoni pun în pericol întreg traficul rutier“

    Mai mult decât atât, susține Victor Banța, realizarea pasajelor subterane nu va mai permite o eventuală construcție într-un pasaj subteran. În plus, există un mare risc ca aceste pasaje să fie abandonate la puțin timp, așa cum s-a întâmplat în orașele mari: „Realizarea acestor pasaje subterane pentru pietoni pun în pericol întreg traficul rutier din mun. Târgu Jiu, pietonii înșiși și aspectul arhitectural al centrului Târgu-Jiului și așa destul de afectat. Contrar afirmațiilor oficialităților, realizarea acestor pasaje va transforma centrul orașului în 3 locuri periculoase pentru sănătatea și securitatea oamenilor, întrucât utilitatea lor nu se justifică și vor fi abandonate în timp scurt. Practica a dovedit că pasajele pietonale NU aduc niciun folos, nici pietonilor, nici traficului rutier, cu execepția pasajelor din Capitală care deservesc mai multe linii de metrou, din contră, ele aduc mari dezavantaje fiind abandonate în timp!
    Este plină România de pasaje subterane pentru pietoni, abandonate, inclusiv cel de la Gara din Târgu Jiu care a fost închis cu gratii deoarece s-a dovedit o zonă nesigură, un focar de infecție și un adăpost pentru oamenii străzii punând în pericol securitatea oamenilor.

    „Orașul are nevoie de pasaje rutiere pentru autoturisme!“

    Banța vine cu o serie de propuneri pentru descongestionarea traficului în diferite zone ale orașului, susținând că un singur pasaj este suficient: „În concluzie: Târgu Jiu nu are nevoie de pasaje pentru pietoni, ci de pasaje rutiere pentru autoturisme!
    În opinia mea și a multor consultanți de specialitate, construirea unui pasaj pietonal subteran ar fi justificată doar la Piața Centrală care ar fi adecvat dacă s-ar construi și o parcare pe 2 niveluri în zona Pieței (demisol și sol în rampă) adiacentă pasajului pentru pietoni, câștigând astfel peste 300 locuri de parcare.
    Din discuțiile pe care le-am purtat cu arhitecți și consultanți de specialitate a rezultat un „studiu de caz” pentru Târgu Jiu pe care îl recomand autorităților, cu următoarele soluții posibile :
    un pasaj rutier subteran pe 2 benzi pentru subtraversarea CF, de-a lungul str. Unirii care este gâtuită de Pasarela CF și care va permite fluidizarea traficului prin trecerea de de la 2 benzi la 4 benzi (2 peste CF și 2 pe sub CF);
    un pasaj rutier subteran de-a lungul Străzii Victoriei, de la magazinul Parâng până în zona Casei de Cultură;
    un pasaj rutier suprateran, peste CF, pe strada 1 Decembrie 1918 (din zona Castanilor) până pe strada Ana Ipătescu;
    un pasaj rutier pe sub CF, pe strada 9 mai până pe strada Ana Ipătescu – acesta fiind și singurul pasaj proiectat de actuala municipalitate și care are finanțare din Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”,
    pentru implementarea cărora se pot atrage resurse de finanțare nerambursabile din Programul Operațional Regional, credite de angajament și bugetare și alte surse legal constituite, construirea lor realizându-se în decurs de maxim 7 ani, gradat, astfel încât să nu se blocheze orașul“.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: