spot_img
15 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 20, 2024
Altele
    AcasăNationalCum întreții un motofierăstrău și de ce piese drujbă ai nevoie

    Cum întreții un motofierăstrău și de ce piese drujbă ai nevoie

    Pentru a tăia lemnul în siguranță, trebuie să vă întrețineți fierăstrăul cu lanț în mod corespunzător: tensiunea unui lanț drujbă, lubrifierea și ascuțirea sunt esențiale. În ceea ce privește motorul și defecțiunile acestuia, este posibil să găsiți o bujie cu scurgeri, un șurub de reglare a ralantiului slăbit din cauza vibrațiilor sau un filtru de aer înfundat, de aceea trebuie să cunoașteți ce piese drujbă trebuie verificate și înlocuite periodic.

    Întreținerea unui lanț drujbă

    Pentru a vă face să conștientizați că lanțul unui motofierăstrău este una dintre cele mai importante piese drujbă, să spunem că un fierăstrău cu lanț rupt este o unealtă de tăiere care este proiectată la viteză maximă și se plimbă la întâmplare. Foarte periculos!

    Canelurile sunt din oțel și ascuțite și, așa cum era de așteptat, se recomandă o verificare regulată și amănunțită a unui lanț drujbă. Pentru a tăia în siguranță, pe lângă echipament și protecție personală, este necesar un lanț de fierăstrău cu lanț ascuțit, întins și uns.

    Cum se reglează tensiunea lanțului

    Trebuie să verificați tensiunea unui lanț drujbă înainte de fiecare utilizare. Acesta nu trebuie să fie nici prea strâns, nici prea larg. Dacă este prea strâns, se poate desprinde. Reglarea se face cu ajutorul unor șuruburi (de obicei cu o șurubelniță plată între cele două piulițe din partea din față a ghidajului).

    Pentru a începe, slăbiți cele două piulițe și strângeți șurubul situat în mijlocul acestor două piulițe (până când se reduce cât mai mult posibil spațiul dintre lanț și partea inferioară a ghidajului din partea de jos). Lanțul, care se află în partea superioară a ghidajului, trebuie să se poată ridica și să nu prezinte mai mult de trei dinți.

    Cum se verifică lubrifierea lanțului

    Pentru început, ar trebui să nivelați rezervorul de ulei al lanțului. Apoi, pentru a afla dacă lanțul este bine uns, porniți motoferăstrăul și stați în fața unei bucăți de carton.

    Dacă lanțul este uns corespunzător, veți vedea o dâră de ulei pe carton atunci când ferăstrăul funcționează. Ghidajul și capul de ghidare trebuie să fie lubrifiate și fără bavuri care ar putea deteriora lanțul drujbei.

    Curățarea ghidajului lanțului

    Un mod simplu și eficient de a curăța ghidajul lanțului este de a reduce tensiunea lanțului și de a sufla în canelura ghidajului cu ajutorul unui compresor. Impuritățile sunt evacuate în exteriorul ferăstrăului cu lanț, iar tensiunea lanțului este reglată după curățare.

    Întreținerea motorului unui motofierăstrău

    În acest caz, nu este vorba de motoare electrice, ci doar de motoare termice. Un motor în doi timpi este format din patru componente principale: un ansamblu cilindru-piston, un carburator, un sistem de aprindere și un ambreiaj. Întreținerea motorului va viza în principal aprinderea și carburatorul și anumite piese drujbă.

    Cum să curățați bujia de scânteie

    Bujia este înșurubată în capul cilindrului deasupra ansamblului cilindru-piston. Acesta permite arderea combustibilului care alimentează partea superioară a pistonului de la carburator prin supapa de admisie. Bujia de aprindere are un electrod la capătul bujiei care, folosind electricitatea furnizată de aprindere, produce o scânteie. Electrodul bujiei de aprindere trebuie curățat dacă prezintă straturi de murdărie.

    Bujia de aprindere este o piesă care se uzează ușor și trebuie înlocuită periodic. Orice curățare trebuie efectuată cu motorul oprit și lăsând să treacă o perioadă de timp rezonabilă, deoarece bujia se încălzește mai mult atunci când este utilizată.

    Cum se curăță filtrele

    Ieșirile de aer ale ferăstrăului trebuie să fie curate pentru a asigura o bună ventilație. Carburatorul are nevoie de aer și are un filtru de aer care trebuie curățat periodic. Praful se îndepărtează cel mai bine cu ajutorul unui pistol cu aer comprimat sau manual (prin simpla scuturare a filtrelor și suflare).

    Șuruburi de reglare a carburatorului

    Carburatorul unui motofierăstrău are 3 șuruburi de reglare H, L și T (ralanti). Echilibrul corect al celor trei asigură un anumit raport aer/combustibil pentru ca motorul să funcționeze, ceea ce se numește „reglarea carburatorului”.

    Dacă este setat prea sus, ferăstrăul cu lanț consumă combustibil și se încălzește inutil atunci când se oprește. Dacă este setat prea jos, motorul se oprește. Reglarea constă în înșurubarea sau deșurubarea unui șurub de pe carburator până când se obține viteza corectă.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: