spot_img
16.4 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 27, 2024
Altele
    AcasăSocialO nouă şansă pentru producătorii autohtoni

    O nouă şansă pentru producătorii autohtoni

    Producătorii autohtoni de fructe şi legume au acum o nouă şansă ca produsele lor să ajungă pe rafturile celor mai mari hipermarket-uri din ţară. Succes Nic Com, companie românească şi unul dintre cei mai puternici jucători din comerţul autohton estimează că va vinde în acest an 500 de tone de legume pe care urmează să le preia prin intermediul unui centru de colectare de la 100 de mici producători din judeţele Dolj şi Gorj. Câştigătorul acestei „tranzacţii directe” este chiar clientul pentru că legumele urmează să ajungă automat pe rafturile magazinelor Succes.

    Ministerul Agriculturii susţine la fel ca agenţii economici din Gorj stimularea producătorilor autohtoni, astfel că, în ultimii ani, jumătate din cantitatea de fructe şi legume comercializată în hypermarket-urile din România provine de la producători locali, iar ponderea produselor româneşti ar putea ajunge la 90%, nivel similar cu cel al pieţei din Polonia, a declarat Daniel Constantin, Ministrul Agriculturii. În acest sens şi producătorii din Gorj vor fi ajutaţi şi sprijiniţi. Compania Succes va prelua, prin intermediul unui centru de colectare, pentru început de la producătorii din Dolj roşii, ardei gras, castraveţi, vinete, pepeni, dovlecei, iar din Gorj cu preponderenţă fructe specifice zonei: mere, pere, prune, struguri, nuci, căpşuni. Pentru a livra legume către retailer producătorii au semnat acorduri, iar în schimb primesc un preţ corect. Preţurile de achiziţie nu sunt fixe în condiţiile în care piaţa este volatilă.

    Reîntoarcerea la produse româneşti

    Ca urmare a semnalului de alarmă tras de Ministerul Agriculturii, orientarea către un sistem de aprovizionare direct de la fermieri în cazul produselor agroalimentare de bază este o strategie care a fost adoptată şi de alţi jucători din retailul local. La sfârşitul anului trecut compania Succes a semnat un contract de furnizare cu un producător de cartofi din judeţul Covasna, livrările pe această linie urmând să asigure 50% din vânzările de cartofi. Acest lucru va putea fi viabil şi pentru producătorii autohtoni, dar şi pentru producătorii din afara judeţului, care acum vor putea să îşi valorifice produsele naturale. Astfel că, pentru a creşte cantităţile de legume şi fructe pro¬duse de ţăranii români de pe rafturile magazinelor Succes, compania ia în considerare extinderea prin sisteme de achiziţie similare şi în alte zone din ţară, unde agricultorii sunt specializaţi pe producţia de legume şi fructe. Motorul din spatele acestui proiect a fost cererea crescută pe piaţă pentru legumele româneşti, având în vedere scandalurile alimentare din ultimul timp, care implicau produse importate, nocive pentru clienţii români. Prin aceste proiecte de stimulare a producătorilor autohtoni se încurajează şi dezvoltarea agriculturii din România, dar şi punerea pe tapet a noilor proiecte care vor aduce, cu siguranţă, un plus de calitate.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: