Mai mult de jumătate din angajaţii Minprest au primit până în prezent contravaloarea primelor de vacanţă, banii acordându-se, conform conducerii, în ordine cronologică. La Minprest s-a instituit deja o regulă, aceea ca primele de vacanță să se acorde în preajma zilelor de salariu, avans, respectiv lichidare, când unitatea dispune de lichidități.
Conform prevederilor legale, Minprest se încadrează în rândul societăților de stat, în care se acordă prime de vacanţă şi nu vouchere. Plecând de la existenţa lichidităților în unitate şi de ordinea de depunere a cererilor, conducerea Minprest a reuşit să acorde până în prezent prime de vacanţă la peste jumătate din cei aproximativ 1600 de angajaţi, 65% din numărul salariaților primind acest drept. „Noi în contractual colectiv avem prinse prime de vacanţă, deci fiecare angajat primeşte 75% din salariul de încadrare, nu avem prinse tichete de vacanţă. În momentul în care solicită prima de vacanţă, fiecare salariat îşi ia contravaloarea a 75% din salariul de la vremea respectivă. Până în prezent, avem acordate prime de vacanţă într-un procent de 65% din numărul angajaţilor, întrucât atât am avut lichidităţi. Solicitările sunt mai multe, dar în ordine cronologică va veni rândul la fiecare din angajații unității noastre”, a explicat șeful Minprest, Gabriel Giorgi. Conducerea unităţii prestatoare a mai declarat că acest drept al angajaţilor reprezintă 75 % din salariul de încadrare, respectiv la un venit de 1000 lei, salariatului i se va da o prima de 750 lei. De reținut este şi faptul că acești bani se vor acorda salariaţilor doar în urma raportării la perioada efectiv lucrată şi doar în perioada zilelor de salariu, atunci când există lichidităţi în unitate.