spot_img
12.2 C
Târgu Jiu
vineri, mai 3, 2024
Altele
    AcasăSocialVezi câţi gorjeni au apelat Telefonul Copilului în acest an!

    Vezi câţi gorjeni au apelat Telefonul Copilului în acest an!

    Sunt copii în această lume care ştiu ce înseamnă abuzul fizic, emoţional sau chiar sexual. Prea puţini sunt însă care chiar dacă au fost abuzaţi, apelează la ajutorul specialiştilor pentru a trece peste această traumă. În sprijinul lor vine şi Serviciul Telefonul Copilului, un serviciu gratuit şi disponibil 7 zile din 7. La nivelul judeţului Gorj, de la începutul anului şi până în prezent au fost promite 38 de sesizări, foarte puţine dintre acestea confirmându-se ulterior. „De la începutul anului şi până acum am primit 38 de sesizări la Serviciul Telefonul Copilului, 29 au fost infirmate. Până în acest moment două au fost confirmate şi este vorba de două cazuri de abuz prin neglijare şi mai avem şi alte cazuri în lucru. Abuzurile sunt de obicei cele mai multe de neglijare, dar avem de-a face şi cu abuz fizic, abuz fizic, abuz sexual”, a spus Gheorghe Zisu, purtătorul de cuvânt al DGASPC Gorj. Corina Drăgan, consilier superior în cadrul instituţiei vorbeşte despre etapele ce urmează după primirea unui astfel de telefon. „În momentul în care se primeşte acest apel, în funcţie de gravitatea situaţiei, dacă este necesar se face imediat o echipă pluridisciplinară, echipa mobilă care se va deplasa la faţa locului şi care va interveni de urgenţă în măsura în care este necesar. Se face o evaluare iniţială. Vreau să transmit un mesaj, acela că violenţa poate avea diferite forme. Când vorbim de violenţă nu ne referim doar la violenţa fizică, ci ne referim şi la violenţa verbală, ci şi la violenţa emoţională, economică şi trebuie să fim foarte atenţi, copiii sunt victime uşoare a acestor tuturor forme de violenţă”, a spus Corina Drăgan. Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2013, un număr total de 1.876.510 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 41.958 cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: