spot_img
12.8 C
Târgu Jiu
luni, aprilie 29, 2024
Altele
    AcasăEconomicSute de milioane de lei pentru reabilitarea DN 66

    Sute de milioane de lei pentru reabilitarea DN 66

    Vești bune pentru șoferii gorjeni. De săptămâna viitoare încep lucrările la DN 66 tronsonul Rovinari-Bumbești-Jiu. Anunțul a fost făcut chiar de președintele Consiliului Județean Gorj, vineri, în cadrul unei conferințe de presă, la care a participat și Gheorghe Diaconu, inginer consultant la CNADNR.

    De săptămâna viitoare încep lucrările de reabilitare a DN66 tronsonul Rovinari- Bumbeşti-Jiu. Anunţul a fost făcut la Târgu-Jiu chiar de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Române (CNADNR) care au venit la Gorj împreună cu şefii firmelor de construcţie, câştigătoarele licitaţiei. De asemenea, aceleaşi firme constructoare, două din Spania şi una din Târgu-Jiu, se vor ocupa şi de reabilitarea tronsonului DN 66 Bumbeşti-Jiu-Petroşani-Defileul Jiului. Proiectul de modernizare a Defileului Jiului este de aproape 150 de milioane de lei noi, iar reabilitarea drumului Rovinari- Bumbeşti-Jiu va costa în jur de 117 milioane de lei noi. Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, a organizat la Târgu-Jiu întâlnirea dintre firmele constructoare şi conducerea CNADNR. „Pentru tronsonul Rovinari-Bumbești-Jiu avem autorizație, graficul de începere a lucrărilor și ordinul de începere a lucrărilor este săptămâna viitoare. Asta înseamnă ca la sfârșitul săptămânii viitoare să se prezinte graficul în detaliu. Pentru celălalt tronson s-au luat măsurile corespunzătoare pentru a obține ultimul aviz necesar eliberării autorizației, avizul de mediu. Licitația a fost făcută în condiții normale. Banii sunt asigurați și nu se mai dau în avans ca să fie mâncați și apoi să nu se lucreze”, a spus Ion Călinoiu, în cadrul conferinței de vineri.

    Cea mai grea lucrare din România

    Dacă pe tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu se aşteaptă începerea lucrărilor, pe Defileul Jiului situaţia este mai complicată pentru constructori din cauza serpentinelor, a stâncilor, dar şi a autorizaţiilor de mediu greu de obţinut. Gheorghe Diaconu, inginer consultant la CNADNR, a declarat că modernizarea tronsonului DN 66 Bumbeşti-Jiu-Petroşani este cea mai grea lucrare, acest drum fiind cel mai dificil din ţară. „Este cea mai grea lucrare care poate să existe în România. Ultimii doi kilometri la ieșirea din Aninoasa spre Petroșani sunt mai ușori, dar în rest este curbă contra curbă, râul Jiu, peretele de stâncă”, a spus Gheorghe Diaconu. Întrebat dacă este posibil ca termenul de execuție să nu fie întocmai respectat, inginerul Diaconu a declarat că este foarte posibil, din cauza complexității lucrării. „Din experiența mea, da. Să zic aprilie 2015. Din păcat, în afară de dificultatea traseului, aici mai există o dificultate suplimentară. Toată această zonă este zona Parcului Național Valea Jiului, care are un statut special”, a spus Gheorghe Diaconu, inginer CNADNR.

    Tudor: Suntem în priză!

    Secţia de Drumuri Naţionale Gorj, condusă de Ion Tudor, va avea un rol însemnat pe perioada execuţiei lucrărilor. Ion Tudor a precizat că prima dată vor începe lucrările pe DN 66 Rovinari- Bumbeşti-Jiu, porţiune de drum care trebuia să fie reabilitată încă de acum 3 ani. „Suntem în priză. Ceea ce s-a promis vedeți că se va realiza. Cu alte cuvinte, lucrările pe tronsonul Rovinari-Petroșani vor începe. Important este că ne prinde vara cu un drum mai bun, pe care vom putea circula mai bine. Se vor face anumite reparații de întreținere să se poată circula și bineînțeles lucrările efective. Îi rog pe participanții la trafic să înțeleagă că pe un șantier se circulă mai greu decât pe un drum terminat”, a spus Ion Tudor, prezent vineri la conferința de presă.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: