După ce la sfârşitul săptămânii trecute, premierul Emil Boc declara la Târgu-Jiu că se rezolvă problema reabilitării „în imediata apropiere”, constatăm că acel contract nu a fost reziliat şi maghiar vor să cârpească proţiunea de drum dintre Rovinari şi Bumbeşti-Jiu. Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu şi directorul demis al Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj, Dumitru Leuştean, au confirmat că acel contract nu este reziliat. Boc se face de râs susţinând că ştie problema şi se rezolvă în „imediata apropiere”. Sala l-a aplaudat când l-a auzit că „se implică” dar adevărul scoate la iveală că premierul nu a făcut altceva decât să ţină un discurs fără acoperire, specific în campania electorală.
Urmând exemplu predecesorului Radu Berceanu la Ministerul Transporturilor, Anca Boagiu este la fel de indiferentă faţă de situaţia drumului dintre Rovinari şi Bumbeşti-Jiu. Subprefectul judeţului, Marcel Romanescu declara pentru cotidianul „Impact în Gorj”, că „am primit informaţia de la doamna ministru Anca Boagiu prin care ni s-a trasnmis faptul că a trimis notificare societăţii ce trebuia să execute lucrările de reabilitare pe DN 66, Rovinari-Bumbeşti-Jiu. De altfel, am ţinut permanent legătura cu Ministerul Transporturilor, însă erau anumite condiţii ce nu puteau fi încălcate. Termenul de reziliere a contractului a expirat în ianuarie 2011”. Romanescu a fost şi el dus în eroare de sursele guvernamentale. În realitate, nu s-a întâmplat nimic, ba mai mult, maghiari au venit să anunţe că vor să înceapă lucrări de întreţinere a drumului predat acum mai bine de trei ani.
Leuştean, demis de cea care susţine maghiarii
Dumitru Leuştean a fost înlocuit din funcţie prin ordin al conducerii CNADR. Noul director este Ion Dina, care a mai ocupat această poziţie înaintea lui Leuştean. Destitutirea a avut la ordinul dirctorului CNADR, Daniela Drăghia, numită şi ea în funcţie acum o săptămână. Leuştean a declarat pentru cotidianul „Impact în Gorj” că va contesta demiterea considerând că nu există motive pentru schimbarea din funcţie. Leuştean susţine că noua şefă de la Drumurile Naţionale este cea care a răspuns de acest proiect şi a supervizat desfăşurarea contractului cu maghiari. Pentru dezinteresul în soluţionarea aceste probleme, Drăghia a fost promovată şefă ca să se ocupe la fel de „bine” de toată reţeaua de drumuri naţionale.
Călinoiu reacţionează
„Am făcut o scrisoare către Ministerul Transporturilor în care cerem rezolvarea problemelor cu DN 66. Nu e normal să fie trase la răspunde autorităţile locale, Consiliul Judeţean, care nu au competenţă în această problemă. Nu înţeleg cum un contract care trebuia reziliat, de fapt nu este şi mai mult am înţeles că au şi prelungit perioada de execuţie”, a declarat Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean. Călinoiu a mai precizat că declaraţiile lui Emil Boc de la conferinţa de alegeri a PD-L Gorj, referitoare la reabilitarea drumului, au fost doar vorbe de campanie electorală.
Drumul rămâne un vis
Reprezentanţii societăţii VEGYEPSZER ZRT au câştigat lucrarea contra sumei de 23,8 milioane de euro, pentru tronsonul Rovinari-Bumbeşti-Jiu, distanţă ce totalizează 44,6 kilometri de şosea. Lucrările au fost demarate în august 2007 şi ar fi trebuit finalizate, conform contractului, în august 2009. Până în prezent, constructorul se poate „lăuda” că a realizat doar 4,7% din lucrări. Reabilitarea Drumului European 79 face parte dintr-un program guvernamental cu fonduri de la Banca Europeană de Investiţii. Dacă lucrările pentru tronsonul Filiaşi -Rovinari au fost câştigate de firma spaniolă FCC Construction, contra sumei de 34,9 milioane de euro, ungurii au oferit şi şi-au adjudecat contractul la preţul de 23,8 milioane de euro, ei nereuşind să finalizeze contractul câştigat. De pe urma neseriozităţii ungurilor au avut de suferit atât şoferii aflaţi zilnic, în trafic, drumul fiind plin de gropi, dar şi judeţul, fiind serios afectat economic pentru că transportatorii şi investitorii evită această zonă din cauza infrastructurii.