spot_img
16.1 C
Târgu Jiu
duminică, mai 5, 2024
Altele
    AcasăNationalSupermarketurile online atrag tot mai mulți clienți și în România (P)

    Supermarketurile online atrag tot mai mulți clienți și în România (P)

    În urma cu 10 ani, când piața de comerț electronic din România începea să prindă contur, se spunea că magazinele online sunt ideale pentru achiziționarea de produse de folosință îndelungată, în timp ce bunurile de larg consum – mai ales cele din categoria alimentară – vor continua să susțină comerțul offline.

    Părea destul de puțin probabil să comandăm online în mod uzual pâine, cartofi, produse refrigerate sau chiar produse congelate. Și totuși, lucrurile s-au schimbat în doar câțiva ani, iar după 2020 comerțul online cu alimente și băuturi a înregistrat o ascensiune cu totul impresionantă.

    În prezent, aproape toate marile lanțuri de supermarketuri din România sunt implicate, într-un fel sau altul, în comerțul online. Dacă unele (precum Cora, Carrefour, Auchan, Mega Image) au ales să lanseze propriile magazine virtuale, altele (de exemplu Kaufland sau Penny) mizează în special pe aplicațiile de mobil cu livrări în proximitate în aceeași zi. Această nișă a comerțului modern rapid cu dominantă alimentară a crescut exponențial, determinând companiile care administrează aplicații de profil (Bolt, Tazz, Bringo) să angajeze tot mai mulți curieri.

    Marile rețele de supermarketuri și hipermarketuri din România livrează în tot mai multe localități astfel de comenzi plasate online. În paralel, s-au lansat chiar supermarketuri exclusiv online – unele proiecte locale mai mici, dar și altele de proporții, precum Freshful și Sezamo – cu depozite și flote proprii, ambele operând în zona București plus împrejurimi.

    Rutina zilnică, strâns legată de smartphone-ul conectat la internet

    Se observă că românii își leagă tot mai multe activități din viața de zi cu zi de accesarea internetului de pe telefonul mobil. Simplu, rapid, la îndemână, mai eficient – universul online este aproape prin intermediul smartphone-ului conectat la internet prin date mobile sau rețele WiFi. Rutina zilnică poate cuprinde acum, iată, nu doar informare și socializare, ci și shopping chiar și pentru produse de folosință imediată, inclusiv în sfera alimentară.

    De asemenea, folosim de pe smartphone servicii bancare, social media, platforme de streaming cu filme și seriale și alte categorii de divertisment online precum jocurile video. De la jocuri simple de mobil la jocuri cu grafică foarte complexă, totul este la distanță de doar… câteva atingeri ale ecranului telefonului mobil. Jocurile de noroc nu fac excepție, astfel că mulți români au instalate aplicații precum cazino365.ro, unde se pot distra la jocurile de cazino preferate cu mize demo și accesa o mulțime de informații interesante din domeniu.

    Viitorul comerțului online pe zona de supermarket

    Cu siguranță, supermarketurile și hipermarketurile nu vor dispărea din peisajul comerțului offline. Ele vor fi însă în același timp puncte de colectare a comenzilor plasate online. Cele mai multe persoane vor continua să meargă și în locații fizice comerciale, pentru experiența completă a cumpărăturilor – posibilitatea de a intra în contact direct cu produse, ambalaje, promoții.

    Pentru a salva timp, vor completa însă aceste momente cu unele comenzi de cumpărături lansate în aplicațiile de shopping pe nișa comerțului cu dominantă alimentară.

    Dacă în cazul băncilor comerciale se estimează că numărul de unități va scădea puternic (la fel și numărul de ATM-uri), trend observat deja în ultimii ani și pe piața din România, o astfel de mișcare nu este anticipată în zona de supermarketuri / hipermarketuri / magazine de proximitate.

    Din contră, marii retaileri continuă expansiunea în comerțul modern, pentru că țara noastră este încă departe de standardele europene în materie de metri pătrați de magazine în raport cu numărul de locuitori. Supermarketurile se vor adapta însă ca locații, suprafețe și mod de lucru, optimizând activitatea și căutând să se folosească din ce în ce mai mult de resursele online pentru a crește vânzările.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: