spot_img
19.7 C
Târgu Jiu
miercuri, octombrie 9, 2024
Altele
    AcasăEconomicLa ce CAPCANE să fiţi atenţi când cumpăraţi un autoturism second-hand

    La ce CAPCANE să fiţi atenţi când cumpăraţi un autoturism second-hand

    Începând cu 1 februarie nu va mai fi perceput timbrul de mediu la înmatricularea unui autoturism second-hand. În acest context, este de aşteptat ca importurile de maşini rulate să crească, iar printre ele se pot afla autoturisme luate inclusiv de la fier vechi, întrucât lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele.
    Peste 50 de maşini confiscate aflate în custodia Poliţiei Peste 50 de maşini confiscate aflate în custodia Poliţiei

    “Automobilele vândute la noi în țară cu mai puțin de 2.000 euro sunt efectiv aduse de la fiare vechi din Germania și reprezintă un risc financiar imens și de siguranță rutieră pentru cei care le cumpără. Odată eliminat Timbrul de Mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preț de automobile dispare, așa că singurul filtru rămâne vigilența clienților și verificarea temeinică înainte de cumpărare”, explică Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro.

    Iată mai jos problemele comune întânite în urma verificării fizice a mașinilor:
    •    Mașini avariate grav sau daune totale

    O astfel de mașină, care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală, reprezintă cel mai mare risc pentru cumpărători. Locul acestor mașini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, însă lacunele din legislație permit epavelor să se reîntoarcă pe șosele.

    În această categorie se găsesc mașini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime și să le vândă cu profit. Aceste mașini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranță compromisă. În plus, sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri și capse pirotehnice în sistemele de reținere ale centurilor de siguranță. Aceste ”artificii” sunt bine mascate și greu de depistat, iar în cazul unui accident mașinile eșuează în a oferi maximul de protecție proiectat de fabricantul mașinii.

    •    Filtrul de particule pentru motorizările diesel

    Problemele depistate de InspectorAuto.ro țin de faptul că multe mașini Euro 4 și Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat sau deja anulat. În cazul unei mașini diesel exploatate corect acest filtru poate ține până la maximum 250.000 km. Dar se poate înfunda și mult mai repede.

    •    Turbină, injectoare, EGR, galerie de admisie

    Multe dintre aceste probleme decurg din faptul că mașinile au rulaj foarte mare (evident, kilometri dați înapoi). Fiind componente de bază ale motorului diesel modern, turbina, injectoarele, EGR și galeria de admisie sunt interconectate, iar o problemă la una dintre ele generează o reacție în lanț. Toate aceste componente sunt scump de reparat sau înlocuit, reparațiile pornind de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro.

     

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!