spot_img
11.4 C
Târgu Jiu
luni, octombrie 7, 2024
Altele
    AcasăSocialTriciclul pentru trei persoane, invenţie gorjeană mondială

    Triciclul pentru trei persoane, invenţie gorjeană mondială

    Eu, Ana-Maria Popescu, împreună cu două colege super Bianca Tudor Geonea şi Roxana Bucureşteanu, toate trei eleve la cursul de Redactori Media din Motru, am avut de realizat ca temă continuarea unui interviu cu deja cunoscutul inventator George Răbonţu. Ne-am îmbrăcat sport, am luat lista cu întrebări, aparatul de fotografiat şi cu veselia anilor noştri şi ambiţia de a realiza un reportaj beton ne-am prezentat la show-room-ul bicicletelor şi tricicletelor din Motru. Am fost impresionate ce ne-a arătat domnul George Răbonţu şi am rămas uimite în mod plăcut de creaţiile realizate de el prin talent şi perseverenţă. Ne-a scos din showroom-ul său toate cele trei prototipuri şi ne-a invitat să le probăm pe stradă. Eu prima dată m-am urcat în tricicleta de o persoană cu care m-am plimbat pe stradă, apoi am învăţat cum să conduc şi tricicleta de două persoane împreună cu Roxana. Eu prima şi ea a doua. Am pedalat amândouă, eu mai în forţă, deoarece am picioarele mai lungi şi Roxana mai încet, deoarece are picioarele puţin mai scurte.

    Atelierul de producţie

    Ne-am deplasat apoi pe stradă să realizăm pentru cititorii noştri câteva fotografii extrem de spectaculoase şi interesante.

    Întrebări Personale:
    Red: Domnule George Răbonţu, ne-aţi promis că veţi detalia cum aţi realizat un prototip şi anume triciclul Baik Trik Tandem care este o premieră mondială.
    Red: Cum v-a venit ideea fabricării unui triciclu special pentru două persoane cu pedalare independentă?
    George Răbonţu: Soţia mea mi-a dat această idee. Era însărcinată cu al treilea copil al nostru. Am observat că soţia nu putea să mai facă mişcare cu bicicleta, fapt ce m-a determinat să construiesc un vehicul special. Un triciclu pentru două persoane, ce pot pedala simultan amândoi sau doar o persoană. pentru a-l pune în mişcare.
    Red: Triciclul pentru două persoane cu pedalare independentă cu steag în formă de pasăre măiastră invenţie gorjeană? Ce nume are?
    G.R.: I-am pus un nume inspirat din logistica jocurilor logice pe computer: Baik Trik Tandem
    Red: Care sunt dimensiunile de gabarit?
    G.R: lungimea 3,5 m, lăţimea 1 m şi înălţimea 0,75m
    Red: Ce greutate are triciclul?
    G.R.: Triciclu are o greutatea de 21 kilograme
    Red: Ce greutate poate suporta portbagajul amplasat în spatele triciclului?
    G.R.: Portbagajul te poate suporta dacă ai o greutate sub 52 kilograme
    – Eu cântăresc 45 de kilograme. Aşa că mă pot urca lejer pe portbagaj
    Red: Cine poate folosi cu precădere acest triciclu?
    G.R: Două persoane simultan. Soţ + soţie. Frate + soră. Vecin + vecină. Dacă sunt prieteni se vor înţelege bine. Dacă sunt doar parteneri de drum, vor rămâne prieteni. Cel mai indicat este pentru doi îndrăgostiţi sau pentru doi miri care s-au căsătorit recent şi care îşi pot ataşa binecunoscutul afiş: Just Married!
    Red: Cum parcaţi şi asiguraţi triciclul când trebuie să faceţi cumpărături în oraş?
    G.R: Este dotat cu o frână de siguranţă (frână de mână )
    Red: Enumeraţi vă rog avantajele triciclului pentru două persoane
    G.R.: 1. poziţie ergonomică (deoarece omul stă relaxat pe bancheta triciclului)
    2. stabilitate maximă în mers (deoarece se sprijină în trei puncte, cele trei roţi)
    3. sprint la plecarea de pe loc (are viteză mare la plecare dacă pedalează cei doi pasageri)
    4. vitezele pot fi schimbate uşor, în mers.
    5. deplasarea în siguranţă, cu 3 persoane (eventual un copil în faţă) de care nu mai trebuie să-i duci grija atunci când circulă pe un drum public
    6. în timpul deplasării poţi discuta cu persoana din spatele sau din faţa ta, orice subiect.
    7. triciclu poate fi pus în mişcare şi numai de o singură persoană, iar cealaltă persoană se poate odihni şi nu este obligată să pedaleze.
    8. şasiul este reglabil, în funcţie de mărimea (lungimea picioarelor) şi astfel poate fi adaptată pentru orice mărime. Triciclul poate atinge 2’două viteze:
    1. când pedalează o singură persoană (indiferent dacă este în faţă sau în spate ) poate atinge o viteza maximă de 20 km/h.
    2. când pedalează ambele persoane, poate atinge o viteză maximă de 35-40 km/h
    Red: Mai descrieţi, vă rugăm şi dotările pe care le are triciclul!
    G.R.: Triciclul este dotat cu 2 oglinzi retrovizoare, un claxon manual bifonic, aripi apărătoare din
    plastic la cele trei roţi + 2 banchetele tapisate + 6 catradioptrii (ochi de pisică ). Are şi un vitezometru digital, ce funcţionează permanent.
    Red: De ce materiale v-aţi folosit când aţi realizat triciclul?
    G.R.: Şasiul este realizat din ţeavă de oţel, roţile de faţă sunt de BMX cu 48 de spiţe, iar roata din spate este de Mountain Bike. Transmisia este pe lanţ din otel, piesele sunt de bună calitate, originale – japoneze (Shimano Deore)
    Red: De ce aţi ales varianta cu trei roţi în loc de două?
    G.R: Pentru a avea stabilitate maximă. Triciclul nu se răstoarnă pe drum accidentat sau la viraj maxim şi oferă confort în deplasare.
    Red: Ce sisteme de avertizare are triciclul pentru deplasarea de seară şi de noapte?
    G.R: Trei licurici intermitenţi pe spate, un licurici intermitent pe faţă, lanternă, ochi de pisică de culoare portocalie pe fiecare roată.
    Red: Cine şi cum se schimbă vitezele?
    G.R: În timpul mersului, manual ca la o bicicleta obişnuită (având schimbătoare secvenţiale).
    Red: Ce faceţi în caz de ploaie?
    G.R: 1. dacă suntem grăbiţi ne continuăm drumul şi ne udăm ciuciulete
    2. dacă suntem relaxaţi, parcăm vehiculul la un adăpost şi aşteptăm să treacă ploaia.
    Red: Cum mai puteţi lua încă un pasager pe triciclu?
    G.R.: Foarte simplu, ca la orice bicicletă. A treia persoană poate sta confortabil pe portbagaj.
    Red: Cât timp v-a luat construcţia prototipului?
    G.R.: Să facem un calcul simplu: 15 zile lucrătoare X 6 ore pe zi = 90 de ore.
    Red: Cât v-a costat realizarea prototipului?
    G.R.: Preţul de producţie este de 1.700 lei
    Red: Nu există trasee speciale pentru triciclete. Cum comentați?
    G.R.: Nu este necesar
    Red: Ce lungime au cele trei lanţuri de tracţiune şi cum se asigură protecţia lor?
    G.R: 1. primul lanţ-3m, al doilea lanţ -1m, al treilea lanţ- 3m
    Red: Enumeraţi cinci puncte forte ale triciclului dumneavoastră:
    1. Poziţia confortabilă, ergonomică şi consumul minim de energie musculară.
    2. Stabilitatea maximă pe orice teren. În viraje roţile din faţă se înclină în viraje.
    3. Demararea rapidă la plecarea de pe loc.
    4. Elementul surpriză asigurat de design-ul modern.
    5. Pot circula 2 sau 3 persoane simultan, care devin şi se menţin prieteni

    Brevetarea invenţiei triciclului

    Red: Aţi colaborat cu OSIM-ul (Oficiul de Standarde Invenţii şi Mărci) din Bucureşti?
    G.R: Nu am obţinut Brevetul deoarece costă foarte mult şi trebuie vizat anual.
    Red: Ce aprobări vă trebuie de la Poliţia Rutieră pentru a folosi triciclul pe drumuri?
    G.R.: Nici o aprobare.
    Red: Cum vedeţi folosirea triciclului în ţară şi în Europa ?
    G.R.: Triciclul Baik Trik Tandem poate fi folosit cu efect de marcheting, în staţiunile pentru tineret Costineşti şi Mamaia
    Red: Cum pot amatorii de senzaţii comanda un triciclu Tandem sau unul simplu?
    Prin toate mijloacele actuale moderne:
    1. mobile 0762640102 + 0763691006
    2. email-gmail.com@gironmotru
    3. ID-gironpictor@.com
    4. Vizită la Showroom-la sediu strada Constantin Rădurescu, nr 8, oraşul Motru, jud. Gorj
    şi cu numele inventatorului: George Răbonţu

    Au consemnat Ana-Maria Popescu, Bianca Tudor şi Roxana Bucureşteanu

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!