spot_img
15.7 C
Târgu Jiu
sâmbătă, septembrie 21, 2024
Altele
    AcasăActualitateMăsuri trecute în revistă

    Măsuri trecute în revistă

    Gestionarea situaţiilor de urgenţă, dar şi a responsabilităţile, ce revin în acest sens autorităţilor naţionale şi locale au făcut obiectul şedinţei extraordinare a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Gorj, coordonată de prefectul Liviu Andrei. Nu a fost ocolită nici evoluţia alunecărilor de teren şi măsurile de reducere a acestui risc, iar salubrizarea cursurilor de apă a fost din nou pusă de tapet.

    Măsurile care se desprind o dată cu un solid management al situaţiilor de urgenţă, pe teritoriul judeţului Gorj (conform Planului Judeţean de Analiză şi Acoperire a Riscurilor), au fost sintetizate de Liviu Dumitraşcu, inspector şef Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Gorj. Acesta a întărit definiţiile situaţiei de urgenţă, dar şi a managementului, termenii fiind descrişi astfel „situaţia de urgenţă face trimitere la un eveniment cu caracter nonmilitar, care prin amploare ameninţă viaţa şi sănătatea populaţiei, mediul înconjurător, valorile naţionale şi culturale importante, iar pentru revenirea la starea de normalitate sunt necesare adoptarea de măsuri şi acţiuni urgente şi alocarea de resurse suplimentare”. Un rol decisiv pentru combaterea riscurilor de dezastre sau situaţii limită îl joacă modul în care este pus în mişcare, managementul unitar al forţelor implicate. Concluzia şefului de la ISU a fost întărită şi de precizările prim-adjunctului ISU Gorj, cpt.Traian Şuţă, care a amintit de răspunderea ce revine autorităţilor. De la notificarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, de către Comitetul Judeţean pentru situaţii de Urgenţă, Comitetele Locale pentru situaţii de Urgenţă, Instituţiile publice şi Operatorii economici din judeţul Gorj, la primirea atenţionărilor-avertizărilor meteorologice şi/sau hidrologice, lanţul responsabilităţilor are multe verigi, din care important este să nu lipsească niciuna. O primă concluzie a reprezentanţilor ISU înclină spre o gestionare corectă, de la identificarea riscurilor, tipurile de risc, şi măsurile care trebuie cunoscute de populaţie. Un aspect adus în actualitate a constat în informarea cu privire la evoluţia alunecărilor de teren din judeţul Gorj. Cum judeţul se confruntă cu alunecări de teren, la şedinţa de astăzi a fost prezent şi arhitect şef Anca Victor, şef al Grupului de Suport Tehnic pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă, Generate de Fenomene Distructive de Origine Geologică (cutremure şi alunecări de teren), accidente pe căile de transport. Ideea principală este că riscul unui dezastru natural nu poate fi îndepărtat, dar pot fi reduse consecinţele şi impactul.

    Cursuri de apă, salubrizate

    Pe ordinea de zi s-au mai aflat subiecte precum, constatările şi măsurile luate în urma controalelor executate cu privire la salubrizarea cursurilor de apă, dar şi activitatea desfăşurată de Garda Naţională de Mediu, Comisariatul Judeţean Gorj, privind protecţia mediului, în vederea reducerii numărului de arderi de mirişti şi vegetaţie ierboasă. Conducerea ISU nu a omis faptul că apropierea Sărbătorilor de Paşti, dă autorităţilor un motiv în plus să asigure măsurile care se impun, pentru gestionarea corespunzătoare a situaţiilor de urgenţă. Similar se va proceda şi în perioada 1-2 mai. La şedinţa extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Gorj sunt invitaţi preşedinţii Comitetelor locale pentru Situaţii de Urgenţă (primarii) din judeţul Gorj.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!