Hotelierii turci intenționează să compenseze pierderea turiștilor ucraineni, orientându-se către pieţele din Serbia, România, Republica Moldova şi Bulgaria, a declarat reprezentantul pe turism al Primăriei Antalya, Osman Ayik.
„Antalya este specială în contextul războiului, pentru că turiştii din Ucraina şi Rusia sunt majoritari aici. Chiar şi în perioada pandemiei, turiştii din Ucraina şi Rusia au reprezentat cel mai mare număr dintre vizitatori, aproape 60% din totalul clienţilor noştri în ultimul an. Şi anul trecut, Antalya a avut 9 milioane de vizitatori, iar anul acesta ne aşteptăm la acelaşi număr de turişti. Doar din Ucraina, au venit anul trecut 1,2 milioane de turişti în Antalya, iar din Rusia au venit aproape 4 milioane. Pentru anul acesta suntem destul de sceptici, sperăm să ajungem măcar la nivelul din anul precedent. Vom încerca să compensăm, să ne îndreptăm atenţia către alte pieţe, în special din Europa. Există o piaţă clasică, cum ar fi în Germania, dar vom încerca să ne concentrăm pe Balcani, Serbia, România, Moldova, Bulgaria. Trebuie să compensăm ceea ce am pierdut din Ucraina”, a declarat presei române reprezentantul primăriei Antalya, în cadru unui infotrip organizat de Agenţia Paralela 45.