spot_img
5 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăNationalDeschiderea unei Universități pentru eSport

    Deschiderea unei Universități pentru eSport

    Asociația Britanica pentru eSport (The British Esports Association) a anunțat recent intenția de a deschide un campus de educare și susținere a viitoarelor generații ce vor dori să își aleagă profesia de gamer. Campusul va fi localizat în Riverside Sunderland și va predispune gamerilor toate condițiile pentru a putea ajunge cele mai mari performanțe în cadrul diferitor jocuri. Deși majoritatea oamenilor nu cunosc acest fapt, industria competițiilor petrecute în cadrul jocurilor video este destul de mare și lista competițiilor numără zeci și chiar sute de titluri. Venitul total al tuturor evenimentelor esportive a ajuns la 1.08 miliarde de dolari în 2021 și este preconizat să crească până la 1.62 de miliarde de dolari în 2024.

    Unul dintre cele mai populare platforme cu jocuri rămâne însă binecunoscutul cazinou online care, pe lângă obișnuitele rulete și jocuri de cărți, mai au în asortimentul lor diferite jocuri cu elemente vizuale unde poți miza sume de bani și chiar câștiga. Aceste sume nu se compară cu sumele pe care le câștigă jucătorii de la competițiile internaționale unde fondul de premii poate ajunge la 34.33 milioane de dolari, acesta fiind fondul de premii a competiției de DOTA 2 din Shanghai, anul 2019.

    Cât este de mare această industrie?

    Număr de vizualizări Live a tuturor competițiilor de Esport din anul 2019, înainte de pandemie, a ajuns la circa 400 de milioane de oameni, ceea ce poate concura cu cele mai iubite și adorate ligi de fotbal din Europa sau basket din Statele Unite ale Americii. Această industrie este încă la începuturile formării sale dar există deja peste 60 de echipe cu reprezentanți în diferite categorii și jocuri video. Cele mai bine cotate și bine plătite echipe la moment sunt Team Liquid cu un venit de 40 de milioane de dolari, OG cu un venit de 35 de milioane de dolari și Evil Geniuses cu un venit de 25 de milioane de dolari.

    Cel mai important factor care a determinat apariția acestui segment al industriei tehnologiilor informaționale sunt desigur veniturile colosale generate de fiecare competiție în parte. În anul 2017, peste 80000 de oameni au venit și cumpărat bilete pentru a vedea în viața reală League of Legends World Championship, un număr extrem de mare chiar și pentru cele mai cunoscute și iubite competiții. Finala Campionatului Mondial la fotbal din anul 2018 a strâns împreună circa 78000 de mii de oameni, cu 2000 de oameni mai puțin decât campionatul la League of Legends.

    Popularitatea excesivă a acestor esports a atras o cantitate enormă de sponsori care sunt gata să dea sume enorme de bani pentru a finanța aceste campionate și a primi dreptul de a plasa reclama produselor sale de gaming acolo. În urma tuturor competițiilor din anul 2019, pe lângă reclama pe care au plasat-o cu succes, sponsorii au primit înapoi peste 456 de milioane de dolari în urma vânzării biletelor, o sumă formidabilă.

    Cum va arăta universitatea deschisa în Marea Britanie?

    Asociația Britanică pentru Esports (The British Esports Association) a făcut deja o propunere de câteva milioane de lire sterline pentru a cumpăra foste spații comerciale adiacente Stadionului Luminii localizat în orașul Sunderland. Centrul este preconizat să conțină o mulțime de săli de clasă pentru jucătorii ce au nevoie de cunoștințe teoretice despre noțiunile de bază a jocurilor și tactici avansate pentru câștigarea mai rapidă și încrezută a competițiilor. Pe lângă aceste camere,  campusul va mai conține camere unde jucătorii vor putea porni și stream-uri pe Twitch sau YouTube pentru a contribui la creșterea popularității atât a campusului cât și a întregii industrii.

    Un alt avantaj al acestui campus va fi arena care va putea găzdui mici competiții și, când nu vor fi tabere de vară sau competiții locale, va fi principala bază de antrenament a naționalei Marii Britanii pentru jocuri video care a luat parte la recentele Jocuri Esport Mondiale în Singapore. Chester King, șeful executiv al Asociației Britanice pentru Esports (The British Esports Association) a afirmat că Marea Britanie, deoarece este poziționată pe locul 6 în lume în topul de video gaming, are potențialul de a crește și răspândi în rândurile populației sale popularitatea jocurilor video și mult mai important, a competițiilor ce vizează jocurile electronice.

    Este oare această industrie viitorul sportului mondial?

    Deși această industrie este extrem de populară în mase, popularitatea acesteia nu poate încă fi asemuită cu cea a sportului ce necesită un efort fizic. Există însă multe premise care indică asupra faptului că în următorii ani această industrie, dacă nu va fi mai mare, cel puțin va egala în mărime, venit și popularitate competițiile sportive din prezent, ceea ce va diversifica și mai mult capacitatea populației globului de a se distra și a primi plăcere de la jocurile sportive dragi, fie acestea fizice sau electronice.

    Acum însă nu este posibil de comparat aceste două industrii încât, în anul 2018, doar în America de Nord, industria sportului fizic a avut un venit total de 71.06 de miliarde de dolari, în timp ce venitul total al competițiilor esportive de atunci abia a trecut de 1 miliard de dolari.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: