spot_img
14.9 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 19, 2024
Altele
    AcasăNationalTot ce trebuie să știi despre bujiile incandescente

    Tot ce trebuie să știi despre bujiile incandescente

    Pentru fiecare motor diesel modern, bujia incandescentă reprezintă un element esențial care joacă un rol de bază în buna funcționare a acestuia. Din punct de vedere tehnic, aceste componente asigură șoferul auto că va putea ajunge la timp la destinația dorită, astfel încât să se poată bucura de o bună funcționalitate. Cu scopul de a veni în ajutorul tău, am pus la punct toate informațiile pe care este bine să le cunoști despre bujiile incandescente, pentru a înțelege cum funcționează acestea!

    1. Ce este o bujie incandescentă?

    Nu este un secret faptul că bujia incandescentă din interiorul motoarelor diesel se aseamănă cu cea existentă în motoarele pe benzină. Chiar și așa, aceasta se diferențiază prin faptul că nu creează o scânteie care să aprindă amestecul obținut din îmbinarea aerului și a combustibilului. În momentul în care o bujie incandescentă se confruntă cu o defecțiune tehnică, acesta poate coincide cu vremea scăzută, respectiv cu temperaturi sub 5°C. Acest lucru poate face ca unitatea diesel să nu pornească deloc sau să nu ofere funcționalitatea dorită.

    Fotografie cu bujiile incandescente de pe pagină topautopiese.ro

     

    1. Care este principiul de funcționare aferent bujiei incandescente?

    Din punct de vedere tehnic, fiecare cilindru existent în unitatea diesel dispune de un injector individual și de o bujie incandescentă. Acesta este alimentat folosind sistemul electric al vehiculului, care se activează în momentul în care șoferul demarează contactul.

    Pe măsură ce indicatorul aferent se aprinde, bujia va încălzi aerul din cilindru. În general, procesul are o durată foarte scurtă, între două și cinci secunde. Atunci când arborele cotit se rotește, pistonul reușește să comprime aerul existent în cavitate. Întrucât în interior există o presiune ridicată, mediul se bucură de o temperatură crescută, de până la 900°C. Ulterior, când motorina este injectată într-un mediu comprimat, aceasta se aprinde de la sine chiar fără aprindere forțată.

    1. De ce mașina pornește mai greu în timpul iernii?

    Pornirea dificilă a unui motor rece este deseori asociată cu debutul temperaturilor scăzute. De altfel, pornirea la rece coincide cu aspecte neplăcute existente la nivelul motorului diesel, întrucât vorbim aici despre temperaturi scăzute ale aerului și motorinei. Datorită valorilor scăzute din termometre, inclusiv aerul puternic comprimat din cilindru ar putea să nu atingă temperatura necesară pentru aprinderea combustibilului în timp util.

    Pentru ca unitatea să se stabilizeze în cel mai scurt timp, este necesar ca aerul și combustibilul să se încălzească la temperaturile necesare în camera cilindrului. De îndată ce motorina atinge temperatura de funcționare, autoturismul va putea funcționa la parametri doriți.

    Cunoscând toate aceste informații despre bujiile incandescente, avem posibilitatea să înțelegem bine principiul de funcționare aferent motorului și să ne dăm seama care ar putea să fie problemele atunci când este cazul.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: