spot_img
12.4 C
Târgu Jiu
marți, aprilie 30, 2024
Altele
    AcasăEconomic92 de taxe şi tarife nefiscale, reduse

    92 de taxe şi tarife nefiscale, reduse

    Ministerul Finanţelor Publice a propus, ieri, Guvernului un pachet de acte normative pentru reducerea unui număr de 92 de taxe şi tarife nefiscale.

    În şedinţa de ieri, Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă şi o Hotărâre de Guvern prin care vor fi eliminate 10 taxe şi tarife nefiscale, iar alte 17 vor fi comasate. Pentru diferenţa de până la 92 de taxe şi tarife care vor fi reduse urmează să fie promovate Ordine de ministru sau decizii ale preşedinţilor instituţiilor, astfel încât până la data de 1 iulie întregul pachet legislativ să intre în vigoare. Aşadar, în total, vor fi eliminate 14 taxe şi tarife nefiscale şi pentru alte 78 va fi eliminată plata individuală, ca urmare a comasării lor. „Am mulţumirea că, în urma colaborării cu mai mulţi colegi din Guvern, am reuşit astăzi să finalizăm prima etapă din procesul de reducere a 92 de taxe şi tarife parafiscale. Această măsură este benefică, atât pentru contribuabili, care vor petrece mai puţin timp la ghişeu şi vor plăti mai puţin, cât şi pentru administraţie”, consideră ministrul Finanţelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

    „Impactul bugetar anual estimat al taxelor şi tarifelor reduse prin cele două acte normative aprobate astăzi este de 917.908 lei, din care, impactul asupra bugetului general consolidat este de 857.428 lei şi 60.480 lei asupra bugetului instituţiilor proprii. Taxele şi tarifele cu caracter nefiscal care sunt eliminate prin cele două acte normative adoptate de Guvern sunt: Taxa de înscriere pentru examenul de admitere la şcolile militare de subofiteri şi jandarmi – a cărei nivel este 120 lei, tarif pentru îndrumarea prealabilă în scopul înfiinţării unei societăţi – al cărui nivel este 19,8 lei/oră, tarif pentru cerere eliberare date statistice(20 lei), tarif pentru cerere eliberare informaţii pentru serii de firme grupate pe mai mult de 5 criterii – al cărui nivel este 11 lei /firmă, tariful de utilizare a procedurii electronice (46 lei/an/utilizator), taxa pentru emitere aviz privind activităţi în domeniul dispozitivelor medicale şi medicamentelor – a cărui nivel este 300 lei/aviz, tarif de analiză a documentaţiei de licenţiere/autorizare- al cărui nivel este de 64 lei/ dosar, taxa de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă (377 lei/acreditare), taxa pentru eliberarea licenţei de depozit -a cărei nivel este de 135 lei/licenţă, precum şi taxa suplimentară de înregistrare şi de examinare a cererii când termenul de examinare se prelungeşte”, se arată într-un comunicat de presă transmis de AJFP Gorj.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: