spot_img
Altele
    AcasăSocialAproximativ 3000 de şomeri şi-au găsit un loc de muncă

    Aproximativ 3000 de şomeri şi-au găsit un loc de muncă

    Pe fondul crizei financiare tot mai puţini şomeri îşi găsesc un loc de muncă stabil, care să le asigure un trai de viaţă, decent. Instituţiile abilitate în rezolvarea acestor probleme au făcut tot ce le-a stat în putinţă, pentru a-i încadra pe un loc de muncă. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă(AJOFM )Gorj a prezentat zilele trecute, bilanţul activităţilor pe anul 2011.

    Prin Programul de Ocupare a Forţei de Muncă pe anul 2011, AJOFM Gorj a reuşit să încadreze, în primul semestru 3030 persoane, din care 1647 din mediul urban şi 1383 persoane din mediul rural, din totalul de 3030 persoane încadrate, 503 au vârsta sub 25 de ani, 826 persoane au vârsta între 25-35 de ani, 1006 persoane au vârsta între 34-45 de ani şi 635 persoane au vârsta peste 45 de ani. Potrivit purtătorului de cuvânt al AJOFM Gorj, Ana Maria Niculescu „din cele 3030 persoane încadrate în primul semestru al anului 2011, 1752 persoane au fost încadrate ca urmare a acordării serviciilor de mediere a locurilor de muncă vacante (din care 1004 persoane pe perioadă nedeterminată şi 748 persoane pe durată determinată). Consilierea persoanelor fără un loc de muncă s-a dovedit un proces benefic pentru aproximativ 200 de şomeri, dar nici cursurile de formare profesională nu au fost mai prejos. Ca urmare a reconversiei profesionale implicit urmării acestor cursuri peste 300 de persoane beneficiază azi de un loc de muncă stabil. Nici „învăţăceii” nu au fost uitaţi şi astfel prin Programul de Ocupare a Forţei de Muncă, în primul semestru al anului 2011 s-au încadrat 71 de absolvenţi din instituţiile de învăţământ, prin subvenţionarea locului de muncă din care 1 absolvent din ciclul inferior al liceului sau al şcolilor de arte şi meserii, 34 absolvenţi de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal şi 36 absolvenţi de învăţământ superior.

     

    Tinerii, ajutaţi să îşi găsesacă un loc de muncă


    Tot în sprijinul şomerilor şi pentru atingerea rezultatelor, o contribuţie a avut-o şi implementarea proiectului strategic „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Obiectivul general al acestui proiect este acela de creştere a gradului de vizibilitate a serviciilor SPO, în rândul tinerilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi în rândul angajatorilor.

     
    „Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piaţă cantitative şi calitative în rândul tinerilor şi angajatorilor, în baza cărora a fost concepută o strategie generală de comunicare şi alte patru tipuri de strategii de comunicare specifice (relaţii publice, comunicare on-line, publicitate şi evenimente)”, a adăugat Ana Maria Niculescu. De menţionat este faptul că pentru această campanie au fost realizate peste 1.200.000 pliante şi broşuri. „Cum să alegem anunţurile de angajare”, „Cum să realizăm un bun C.V”, „Cum să pregătim interviul de angajare”, „Cum să redactam o scrisoare de intenţie”, „Cum puteţi munci în Europa”, „De ce să apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E bine să ai banii tăi. Ia-ţi primul job!”, sunt doar câteva materiale realizate în cadrul acestui proiect, care pot ajuta efectiv tinerii aflaţi în căutarea pe cont propriu a unui loc de muncă, dar şi angajatorii.

     

    Rata şomajului, în scădere


    De asemenea, AJOFM Gorj a participat la seminarul regional S-V OLTENIA, organizat în cadrul aceluiaşi proiect la care au participat reprezentanţi ai autorităţilor locale, angajatori, studenţi şi tineri aflaţi în căutarea unui loc de muncă, precum şi reprezentanţi ai agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă din regiunea de dezvoltare respectivă. „Nu în ultimul rând, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care promovează mesajele campaniei printr-o activitate intensă de PR online, precum şi pe reţelele de socializare. Tot pe acest site, se găsesc şi informaţii cu privire la rezultatele şi evenimentele desfăşurate până în prezent în cadrul acestui proiect. Trebuie menţionat faptul că în prezent se desfăşoară o cercetare de piaţa calitativă şi cantitativă pentru a evalua impactul campaniei de comunicare. Toate aceste realizări din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” sunt foarte utile, având în vedere faptul că în luna mai, în evidenţele AJOFM Gorj erau înregistraţi 9998 şomeri, rata şomajului înregistrând valoarea de 6.49%”, a mai spus purtătorul de cuvânt al instituţiei.

     

     

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: