spot_img
Altele
    AcasăSocialCampanie pentru prevenirea abandonului şcolar, la Gorj

    Campanie pentru prevenirea abandonului şcolar, la Gorj

    UNICEF, împreună cu Asociaţia Centrul de Resurse şi Informare pentru Profesiuni Sociale – CRIPS Bucureşti şi în parteneriat cu DGASPC Gorj, a început derularea proiectului ,,Reţele Comunitare pentru Prevenirea şi Combaterea Abandonului Şcolar PAS”, în cadrul Campaniei Naţionale ,,Hai la Şcoală” promovată de UNICEF. La nivelul judeţului Gorj acest proiect a fost implementat în cinci unităţi şcolare din Târgu-Jiu, Padeş, Mătăsari şi Scoarţa, după cum a precizat directorul DGASPC Gorj, Dumitru Cotrună.

    UNICEF, împreună cu Asociaţia Centrul de Resurse şi Informare pentru Profesiuni Sociale – CRIPS Bucureşti şi în parteneriat cu DGASPC Gorj, a început derularea proiectului ,,Reţele Comunitare pentru Prevenirea şi Combaterea Abandonului Şcolar PAS”, în cadrul Campaniei Naţionale ,,Hai la Şcoală” promovată de UNICEF. În acest proiect s-a intervenit în 103 comunităţi rurale şi urbane din 39 de judeţe şi sectoare ale municipiului Bucureşti; proiectul continuă şi în anul şcolar 2012-2013 şi se vor avea în vedere intervenţia în alte 95 comunităţi rurale şi urbane din 34 judeţe. Obiectivele proiectului sunt îmbunătăţirea şi mobilizarea comunitară şi formarea profesională a referenţilor sociali/asistenţi sociali din SPAS-uri pe tema prevenirii abandonului şcolar şi a intrării în dificultate a copilului. Pentru creşterea gradului de succes în prevenirea abandonului şcolar, proiectul contribuie la îmbunătăţirea colaborării inter-instituţionale între domeniul educaţional si cel social, la nivel comunitar (ţcoala-SPAS) si la nivel judeţean (ISJ/CJRAE– DGASPC). La nivelul judeţului Gorj, selecţia comunităţilor a fost făcută de către UNICEF, şcolile participante la proiect sunt: Târgu-Jiu-Şcoala Generală Voievod Litovoi, Târgu-Jiu, Şcoala Generală ,,Ecaterina Teodoroiu” Târgu-Jiu, Padeş-Colegiul Tehnic Mătăsari, Scoarţa-Şcoală Generală Budieni. Printre obiectivele proiectului se numără: cunoaşterea problemelor şi oportunităţilor existente în comunităţi, prin realizarea inventarului la nivel comunitar, la începutul şi la finalul proiectului, stimularea pentru crearea de reţele la nivel comunitar, formate din reprezentanţi ai autorităţilor locale, referenţi sociali, cadre didactice, profesionişti din diferite domenii (poliţist, preot, cadru medical etc), voluntari de toate vârstele (elevi, parinţi, pensionari), care să analizeze cazurile de copii în risc de abandon şi să găsească soluţii eficiente si sustenabile de sprijinire a acestora pentru continuarea studiilor, sprijinirea reţelelor comunitare create pe parcursul proiectului anterior (2011-2012), elaborarea şi aplicarea de instrumente de lucru pentru referenţii sociali si membrii reţelei comunitare, insistând pe dezvoltarea competenţelor referenţilor sociali, dar şi sprijinirea formării resurselor la nivel judeţean si comunitar, prin formarea de formatori din rândul specialiştilor Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului şi implicarea lor în pregătirea referenţilor sociali şi a membrilor reţelelor comunitare.

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: