spot_img
Altele
    AcasăEvenimentAu primit cele mai multe sancţiuni pentru apeluri false din România

    Au primit cele mai multe sancţiuni pentru apeluri false din România

    Apelul la 112 poate însemna pentru mulţi dintre noi şansa la o nouă viaţă, ieşirea dintr-o situaţie catastrofală sau mai mult decât atât, salvarea unor vieţi omeneşti. Pentru mulţi alţii, aceste apeluri sunt doar nişte glume proaste, apelând la 112, doar pentru „a face mişto”, aşa cum ar spune ei. Din inconştienţă, copilărie sau poate din lipsă de respect faţă de societatea în care trăiesc, aceşti oameni nu ştiu că un apel fals poate duce la moartea unui om. Judeţul Gorj este în top, în ceea ce priveşte sancţiunile aplicate pentru apelurile false, potrivit unui studiu realizat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

    Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 4,617,809 apeluri. Dintre acestea 31,75 % au fost reale şi 68,25 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă-56,41 %, Poliţie-29,97 %, Pompieri-SMURD-11,83 % şi Jandarmerie-1,62 %. Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Harghita, Covasna şi Mureş ocupă primele locuri (statistică anexată). Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 1451 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Gorj, Municipiul Bucureşti, Suceava şi Teleorman. În judeţul Gorj, anul acesta, în luna august, potrivit aceleiaşi statistici, s-au înregistrat peste 18 mii de apeluri, dintre care 1711 la Poliţie, 2545 la Ambulanţă, 110 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), Jandarmi 37. Din păcate, multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevărat o urgenţă. „În domeniul informării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii din şcoli şi turiştii români şi străini aflaţi în ţara noastră. Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană”, se mai arată în comunicatul emis de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: