spot_img
22 C
Târgu Jiu
luni, aprilie 29, 2024
Altele
    AcasăRaspunsuriCredeţi că legile din ţara noastră sunt prea blânde cu şoferii care...

    Credeţi că legile din ţara noastră sunt prea blânde cu şoferii care sunt prinşi băuţi la volan? Ce aţi schimba la legislaţia în vigoare?

    „Pentru a răspunde la acest sondaj, am recurs la statistici şi am ales anul 2011 fiindcă este mai relevant, în 2012 situaţia este ceva îmbunătăţită, dar incompletă. În anul 2011 au avut loc: 9.290 accidente grave de circulaţie cu 2.018 morţi, 8.768 răniţi grav şi 3.362 răniţi uşor din accidentările grave, 17.358 accidente uşoare cu 21.361 răniţi uşor, 73.771 accidente cu pagube materiale. Vă închipuiţi cum ar arata un film cu reconstituirea acestor accidente? Vă închipuiţi cum ar arăta un film cu ce s-a întâmplat după aceste accidente, în spitale, în service-uri, în familiile victimelor, la cimitire? Numai cei care şi-au pierdut apropiaţii pot să judece codul rutier, legislaţia, poliţia rutieră şi magistraţii din România. Este foarte adevărat că la acest tablou, în afară de conducătorii auto (peste 80% evenimente) au participat pietonii, animalele, lipsa semnelor de circulaţie restrictive, calitatea drumurilor şi nu în ultimul rând compromisurile făcute de poliţia rutieră pentru abaterile nesoldate cu evenimente. Majoritatea accidentelor sunt produse de tineri până în 30 de ani, necăsătoriţi, cu bani şi din familii de VIP-uri de carton. Ar trebui reflectat şi asupra acestui aspect deloc lipsit de importanţă. Codul rutier trebuie să fie, extrem de aspru, în mod preventiv, fiindcă după eveniment totul este tardiv şi uneori ireparabil. În primul rând, pentru abateri premeditate, conştiente, cum ar fi consumul de alcool, depăşirea vitezei legale cu +20%, nerespectarea semafoarelor vizibile sau trecerea de pietoni le-aş suspenda carnetul pe viaţă. Aş readapta toate semnele de circulaţie la condiţiile existente din România. De ce când trecem în Ungaria respectăm regulile de circulaţie? Tehnologia modernă permite monitorizarea întregului trafic, fără prezenţa exagerată a uniformei de poliţist sau jandarm care şi aşa sunt mai exigenţi cu amărăşteanul de la volanul unei maşini ieftine. Un cod rutier în România ar trebui dezbătut de cei care şi-au pierdut apropiaţii în accidente de circulaţie, nu de un parerolog ca mine. În afară de Impact, nimeni nu-mi mai cere părere. Nu se doreşte ordine. Asta e cauza” Nicu Bercea

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: