spot_img
27.3 C
Târgu Jiu
duminică, iunie 2, 2024
Altele
    AcasăNews AlertCât va mai valora MAȘINA ta după patru ani de utilizare

    Cât va mai valora MAȘINA ta după patru ani de utilizare

    Analiștii germani de la Bahr&Fess Forecasts au dat publicității un studiu care arată cât vor valora în primăvara lui 2021 mașinile cumpărate noi în primele luni din acest an. Întins pe 16 clase de vehicule, raportul dezvăluie multe surprize.

    De două ori pe an, în toamnă şi primăvară, Bahr&Fess dă publicităţii propriul studiu în privinţa valorii reziduale a vehiculelor. Primul raport din acest an arată cât îşi păstrează din valoare procentual şi cu ce sumă vor mai putea fi vândute în 2021 maşinile cumpărate în perioada ianuarie – mai 2017.

    Știm cu toţii că o maşină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puţin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare îşi poate găsi răspunsul în cataloagele de specialitate, însă o interpretare pentru fiecare maşină în parte costă bani frumoşi. Ei bine, specialiştii Bahr&Fess au luat în calcul informaţiile din cataloagele mai sus menţionate şi o distanţă medie parcursă anual de 15.000 km, iar rezultatele au fost date publicităţii în studiul „Campionii valorii reziduale”. Practic, luând în calcul datele de pe piaţa germană – orientative pentru toate pieţele din Europa – analiştii Bahr&Fess au stabilit care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) şi valoarea reziduală absolută (în euro, câţi bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru 16 clase de vehicule.

    Ca idee, un autoturism nou se devalorizează, în medie, cu circa 24,2% după primul an de la înmatriculare şi cu procente cuprinse între 5% şi 6% în fiecare dintre următorii ani. În funcţie de marcă, model, echipare, motorizare, preţ de achiziţie sau segment de piaţă, pierderea de valoare este foarte diferită. Nu sunt luate în calcul echipamentele opţionale şi nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul. Din totalul celor 16 clase studiate de spacialiştii Bahr&Fess Forecasts, am eliminat câteva segmente cu vânzări extrem de mici în România precum Monovolum, Sport, Coupe sau Cabrio. Nici segmentul vehiculelor electrice nu poate fi găsit mai jos pentru că, în afara vânzărilor mici de la noi, nici datele analiştilor germani nu par încă suficiente pentru o prognoză corect ancorată în realitate.

    Campioni mari în clase mici

    În clasa mini, cea rezervată maşinilor de oraş, campionul valorii rezduale relative este, conform Bahr&Fess, Opel Karl dotat cu propulsorul de 1 litru care dezvoltă 75 CP. Cu un preţ de achiziţie pe piaţa germană de 9.500 de euro, acesta îşi păstrează după patru ani 53,5% din preţ. Prin urmare, în primăvara lui 2021 maşina va putea fi vândută cu 5.082 euro. Poziţia a doua în clasamentul acestei categorii este ocupată de Citroen C1 (1.0 VTi – 69CP), model care va valora în 2021 circa 52,5% din suma de 9.090 euro plătită în această primăvară, adică 4.772 euro. Și Toyota Aygo 1.0 VVT-I va păstra tot 52,5% din valoare putând fi vândută peste patru ani cu 5.224 euro.

    Campionul valorii reziduale relative din clasa mică (B) este în acest an Mini One. Acesta păstrează după patru ani de utilizare 55,5% din preţul iniţial de 16.100 de euro. Modelul britanic este urmat de Ford Fiesta (1.1 – 70 CP) cu 53,5% şi de Nisan Micra (1.2 – 80 CP) cu 52,5%. Tot un Mini, Clubman One (1.5 – 102 CP) de această dată, este modelul cu cea mai bună valoare reziduală din segmentul compact. Acesta îşi va păstra în 2021 57,5% din preţ putând fi vândut cu circa 13.139 euro. Locurile următoare sunt ocupate de Opel Astra Sports Tourer 1.4 Ecotec (56,5%) şi de Hyundai Ioniq 1.6 GDi Hybrid (54,5%).

    SURSA: http://www.capital.ro/masinile-care-isi-pastreaza-cel-mai-bine-valoarea-la-revanzare.html

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!