spot_img
21.6 C
Târgu Jiu
duminică, aprilie 28, 2024
Altele
    AcasăActualitateEste o prostie a spune că Transalpina este un "Muntenegru al României"

    Este o prostie a spune că Transalpina este un „Muntenegru al României”

    Gorjul se bucură de multiple avantaje, în raport cu alte regiuni din România, sau din Europa, cu toate acestea, autoritățile fiind mai mult politicianiste, decât eficiente, nu reușesc să le și valorifice. Un exemplu este Rânca, iar concluzia mea pare să fie justificată și de discuția de mai jos cu patronul Complexului „Panoramic”, dl. Constantin Pănescu. Autoritățile încep diverse proiecte, ce pot susține Rânca, în interesul județului, însă alternanțele politice de la un an la altul nu garantează și o coerență a ducerii acestor proiecte la bun-sfârșit. Ca și în alte domenii din România și când vine vorba de turismul din Rânca, oamenii de afaceri au idei, au viziune, însă i-ar ajuta și o mai bună coordonare cu autoritățile. La modul general, Rânca poate fi mult mai importantă pentru Gorj, dacă întreprinzătorii de acolo sunt mai bine susținuți de Consiliul Județean, de Prefectură, de Primăriile Baia de Fier și Novaci, dar și de presă.

    Rânca, „perla” turismului montan din Gorj

    Cât de mult contează Rânca în turismul din România?

    După cum se știe, Gorjul se situează în primele 5 județe turistice din România, având atât turism cultural, cât și turism istoric și montan. Rânca este cea mai reprezentativă din punctul de vedere al turismului montan din Gorj, iar acest fapt a devenit preponderent în special în ultimii 2 ani, importanța i-a crescut odată ce s-a construit Transalpina, foarte des circulată pe timpul verii.

    De ce ați ales să investiți în Rânca?

    Pentru că sunt gorjean și țin la locurile natale. Nu aș fi conceput să investesc în alt județ. Îmi place foarte mult muntele și am crezut foarte mult în dezvoltarea zonei.

    Consiliul Județean Gorj a făcut câte ceva, Primăriile ar putea face mai mult pentru Rânca

    Primiți susținere din partea autorităților locale, CJ Gorj, Prefectura, și Primăriile Novaci și Baia de Fier?

    E adevărat că atât Consiliul Județean cât și Prefectura ne-au oferit susținere, iar o dovadă este faptul că s-a realizat canalizarea în Rănca; cu toate acestea, iar acest lucru nu este deloc un aspect pozitiv, chiar dacă s-a recepționat în iunie 2012, canalizarea încă nu s-a dat în folosință. Proprietarii din Rânca nu au fost branșați, de altfel există anumite zone unde s-a și deteriorat. De dat în folosință, trebuia să se ocupe Consiliul Județean și Primăriile. De asemenea, Consiliul Județean și Primăriile s-au zbătut să mai facă o aducțiune de apă, apa fiind o problemă mai ales iarna. Sperăm că la ultima aducțiune la care se lucrează deja, va dispărea această problemă. Primăriile oferă susținere mai degrabă iarna, cu utilaje pentru deszăpezire și cam atât. Cu alte cuvinte, doar o parte infimă din taxele și impozitele plătite de proprietarii-concesionari din Rânca revin în Rânca, fiind folosite ca fonduri pentru deszăpezire si iluminatul stradal.

    Ar putea Primăriile să facă mai mult pentru Rânca?

    Este adevărat că ar putea să se implice mai mult, având în vedere că nicio stradă nu are denumire, nicio casă sau vilă nu are număr, și niciuna dintre străzi nu e asfaltată. De exemplu, dacă ar dori cineva să-și facă un buletin pe o adresa, nu e posibil.

    Mărirea domeniului schiabil, esențială pentru ca Rânca să devină și mai competitivă la nivelul turismului montan din România!

    Ce ar mai trebui să facă autoritățile pentru a susține Rânca în interesul Gorjului?

    Consiliul Județean și Primăriile au făcut o pârtie, cea cu telescaunul de la Păpușa – care nu dă randament și cred că, pentru a-i mări potențialul, ar fi bine dacă s-ar face un domeniu schiabil prin unirea acestei părtii cu încă o pârtie până unde se formează râul Galbenu și de acolo până la pârtia M1 a d-lui Mitroiu, astfel mărindu-se domeniul schiabil actual cu 2-3 km. De asemenea, în același scop de mărire a domeniului schiabil, rugăm actualele conduceri ale primăriilor, CJ si Prefecturii să verifice punerea în aplicare a hotărârii de guvern din decembrie 2011 în legătură cu construirea unei telegondole și a unor pârtii cu telescaune și teleschiuri de circa 30 km până în domeniile Vidra-Voineasa, din cadrul proiectului de valorificare a potențialului turistic a zonei Baia-de Fier – Rânca-Cornesul Mare – Musetoiu – Catalinu – Tigvele – Galbenu.

    Transalpina a stimulat turismul din Rânca

    De ce e importantă „Transalpina” pentru Rînca?

    După cum ziceam anterior, Transalpina a stimulat turismul din Rânca și din județul Gorj. Datorită Transalpinei, în Rînca ajung turiști din toată țara și din străinătate, care rămân câteva zile aici pentru diferite activități (trasee montane,vizite la peșterile Muierii, Polovragi, operele lui Brâncuşi la Târgu-Jiu, etc.). Până să se construiască Transalpina, nu aveam turism atât de intens la Rânca. Acum, zilnic avem turiști care se cazează în locațiile din Rînca. În același timp, Transalpina este importantă și spectaculoasă, prin frumusețea și sălbăticia ei. Un aspect negativ din acest punct de vedere, îl reprezintă ceea ce se întâmplă pe platoul Urdele, unde dacă turiștii opresc să se bucure de priveliștea spre Lacurile Câlcescu și Petrimanu, sau de golurile alpine, dau peste tarabe și buticuri inestetice, fără apă curentă și toalete ecologice, improvizate de diverși comercianți (care confundă Transalpina cu târgurile și bâlciurile). Acestea creează un impact negativ din punct de vedere vizual, iar turistii nu pot sa profite de acest privilegiu al unor priveliști unice.

    E o aberație a spune că Transalpina este un „Muntenegru al României”

    Este periculos Transalpina?

    În ultimii ani, în condițiile unui trafic bară la bară, nu a fost niciun accident notabil. În niciun caz Transalpina nu este un „Muntenegru al României”, cum au scris unele ziare din Gorj. Cei de la CNADNR și-au făcut datoria, au pus diverse semne vizibile, pentru a preveni posibile accidente, au dislocat pietrele picate în timpul iernii. Ar mai trebui puși niște parapeți, anumite treceri de apă și vopsită linia pe mijlocul șoselei. Cred că – după ce se va face și acest lucru-Transalpina ar putea concura serios cu cele mai înalte și circulate drumuri din Europa.

    Presa ar putea promova Rânca mai mult

    Considerați că presa promovează îndeajuns stațiunea Rânca?

    Prin Rânca județul are foarte mult de câștigat, ca atare ar fi strategic să o promovăm la nivel național. Totuși, s-ar putea face mai mult, nu doar la nivel de presă centrală, cât mai ales prin cea locală. Vă dau un exemplu… Înainte de sărbătoarea de Paște de anul acesta, nicio televiziune nu ne-a abordat pentru a prezenta atracțiile pregătite de noi cu ocazia sărbătorile pascale. Nu înțeleg de ce nu se promovează Rânca și Transalpina mai convingător, în condițiile în care e în interesul județului, Rânca având activitate turistică și vara și iarnă au crescut numărul „abilitaților”, ceea ce duce şi la creșterea numărului de locuri de muncă create. De asemenea Primăriile și Consiliul Județean ar putea să se implice mai mult pentru a organiza anumite activități și concursuri și pe timpul verii pentru a atrage cât mai mulți turiști în zonă.

    Sursa: cuteanu.eu

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: