spot_img
18.2 C
Târgu Jiu
sâmbătă, mai 25, 2024
Altele
    AcasăActualitateLipsa de personal blochează activitatea primăriilor

    Lipsa de personal blochează activitatea primăriilor

    Posturile blocate din administraţiile publice locale rămân o problemă şi în continuare. Edilii localităţilor din Gorj se plâng că această „procedură” blochează, pe alocuri, activitatea primăriilor. Solicitările făcute în acest sens, se pare, întârzie să îşi găsească rezolvare, chiar dacă unele au fost făcute şi acum trei ani. Nu rămâne decât ca edilii să aştepte, însă, după cum declară chiar aceştia, nu se poate eficienţă fără suportul celor moral, financiar sau de orice altă natură al oamenilor din conducerea ţării.

    Primăriile din Gorj se confruntă, de câţiva ani, cu problema deblocării posturilor. Chiar dacă periodic primesc răspunsuri „pozitive” cu privire la acest lucru, se pare, nu se mişcă nimic. Unele dintre administraţiile publice locale suferă grav de lipsa specialiştilor şi pe alocuri activitatea este blocată, din această cauza. La Turceni, spre exemplu, cu toate că la Departamentul Achiziţii ar trebui să existe cinci angajaţi, primăria are doar unul în momentul de faţă, care face faţă cu greu volumului de muncă. „Da, eu rămân surprins că în continuare am posturile blocate. La Achiziţii, unde ar trebui să am cinci angajaţi, am unul singur. Nu mai există consilier juridic la Consiliul Local. Aveam un post de auditor prin primărie, pe care, de fiecare dată când vine Curtea de Conturi în control îmi solicită de ce nu l-am angajat. Un post de auditor în cadrul primăriei ar fi foarte bun. Avem deficienţe”, a spus primarul Dumitru Gâlceavă. Şi în ceea ce priveşte proiectele demarate şi gândite de autorităţile locale, problemele persistă. Din cauza blocării posturilor, proiectele sunt stopate iar singurii care au de suferit sunt cetăţenii. „Intenţionasem să realizăm o cantină pentru familiile amărâte, însă, nu am putut duce proiectul mai departe pentru că nu ni s-a aprobat numărul de posturi. La creşa cămin unde avem solicitări, în momentul de faţă funcţionăm cu 15 locuri, avem solicitări să ajungem la 50 locuri, avem spaţiu necesar însă nu ni se aprobă posturile. Deci, am avut la Poliţia Locală, după restructurări au rămas la jumătate. Avem situaţii când nu avem nici un om pe tură, mai ales că în această perioadă au fost obligaţi să facă nişte cursuri de specializare. Păcat că această autonomie care ar trebui să existe pe plan local nu este şi în fapt. Pentru o simplă angajare trebuie să obţii aprobarea de la Guvern. Cum să funcţioneze o primărie în acest fel? Nu avem personalul necesar să ne desfăşurăm activitatea. Am avut persoane care au plecat în alte ţări, din cauza salariului, aproape minim pe economie, oameni pregătiţi, pe care i-am pierdut. Nu se poate eficienţă cu bani puţini”, a adăugat primarul în exerciţiu, Dumitru Gâlceavă.

    Multă muncă cu oameni puţini

    Şi la Tismana, aceeaşi Mărie cu aceeaşi pălărie. Noul primar al oraşului spune că muzeul din localitate este închis pentru că postul de supraveghetor este blocat. La fel se întâmplă şi cu posturile din primărie. Funcţionarii trebuie să asigure funcţionalitatea mai multor servicii, cu bani puţini şi muncă cât caru’. „Tismana are solicitare de anul trecut pentru deblocarea a trei posturi. Nici până în prezent nu s-a reuşit deblocarea lor. Este vorba de un supraveghetor la Muzeu, care stă închis. Este amenajat în centrul localităţii, este vorba de un inspector Resurse Umane şi un funcţionar la Registrul Agricol”, a spus Marian Slivilescu, edilul oraşului Tismana. Şi la capitolul „Proiecte” edilul a întâmpinat probleme. Spune că ar vrea să înfiinţeze un serviciu public de gospodărire comunală, însă, nu poate face angajări de personal, ori muncă multă cu oameni puţini nu se poate. „M-ar interesa mai mult, pe mine, în calitate de primar, deblocarea unor posturi din cadrul Serviciului de Gospodărire Comunală. Tismana, deşi are 17 posturi libere pe organigramă, nu are posibilitatea să angajeze un minim de muncitori cu care să putem să facem lucruri rapid şi servicii de calitate pentru locuitori. Aş dori să achiziţionez împreună cu Consiliul Local un tractor şi o multifuncţională, în prima etapă, şi dacă se dovedesc a fi eficiente să continuăm dezvoltarea acestui serviciu public pentru că lucrările care s-au făcut până acum, în prezent, cu firme private sunt lucrări care se întârzie foarte mult, din cauza procedurilor, sunt lucrări scumpe pentru că firmele lucrează cu preţuri pe care şi le doresc. Mă gândesc că dacă am avea un astfel de serviciu, lucrările pe care le-am efectua ar fi degrevate de TVA, iar rapiditatea lucrărilor ar fi alta. Sper ca Guvernul să se gândească şi la primarii care doresc să facă treabă, să se implice în problemele comunităţii, inclusiv să deblocheze aceste posturi, care ar ajuta foarte mult la eficientizarea activităţii primăriei”, a adăugat Slivilescu.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: