spot_img
14.7 C
Târgu Jiu
luni, aprilie 29, 2024
Altele
    AcasăActualitateTransalpina, construită fără acordul de mediu

    Transalpina, construită fără acordul de mediu

    Transalpina, cea mai înaltă şosea din România, a fost construită fără acordul de mediu care trebuia eliberat de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, potrivit gds.ro. Mai mult decât atât, eliberarea avizului de mediu nu poate să fie făcută din cauză că şoseaua Transalpina traversează cinci arii protejate.

    Transalpina, denumită şi „Drumul Regelui”, ce face legătura între Oltenia şi Transilvania, a fost construită fără să existe un acord de mediu din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), potrivit gds.ro. Nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi nici constructorul, firma Romstrade SRL, nu au reuşit să obţină avizul de mediu, cu toate că modernizarea şoselei a început încă din anul 2008. Lucrările de modernizare a Transalpinei au fost demarate în baza autorizaţiilor de construcţie obţinute la nivelul fiecărui judeţ, valoarea acestora depăşind 200 de milioane de euro.

    Legea, neluată în calcul

    Constructorul a continuat să execute, însă, lucrările la Transalpina, cu toate că, în lipsa acordului de mediu şi, potrivit legii, acestea ar fi trebuit să fie oprite, la fel şi plăţile de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. În 2010 şi în 2011, Romstrade a încercat să obţină retroactiv acordul de mediu şi a solicitat în acest sens serviciile unor firme de consultanţă. Societăţile respective au făcut demersuri pe lângă Agenţia de Mediu şi au cerut în numele Romstrade şi al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România eliberarea unui acord de mediu. Solicitarea a fost respinsă, iar lucrările au continuat, fără să fie respectată legea privind modernizarea drumurilor naţionale, adică existenţa unui acord de mediu. Respingerea cererii privind eliberarea acordului de mediu în octombrie 2011 a fost motivată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, printr-o adresă trimisă Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. ANPM îşi motiva decizia prin faptul că lucrarea a fost executată în proporţie de 80% şi nu se mai poate, prin urmare, emite un acord de mediu. De fapt, avizul ar fi trebuit obţinut înainte de începerea lucrărilor, potrivit legii. Mai mult decât atât, eliberarea avizului de mediu nu poate să fie făcută, din cauză că şoseaua Transalpina traversează cinci arii protejate.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: