spot_img
24.7 C
Târgu Jiu
vineri, iulie 5, 2024
Altele
    AcasăRaspunsuriCe părere aveţi despre înlocuirea catalogului clasic cu unul electronic, credeţi că...

    Ce părere aveţi despre înlocuirea catalogului clasic cu unul electronic, credeţi că astfel se va reduce absenteismul?

    Tradiţia şi conservatorismul în actuala societate, în permanenţă schimbare, sunt adevărate frâne în evoluţia spirituală şi morală a cetăţenilor. Tehnologia informaţională, cu avantajele şi dezavantajele ei, nu poate fi blocată de nişte conducători limitaţi, de nişte decizionali mediocri, de nişte parveniţi prin uşi conspirative. A început să se încetăţenească şi în România ideea că informaţia înseamnă putere. Este un lucru adevărat şi benefic, chiar dacă unii blamează şi condamnă intrarea în intimitatea noastră. Dacă ne facem datoria la locul de muncă (şcoala e un loc de muncă ăn care se formează caractere şi societatea de mâine), dacă nu facem nimic ilegal sau imoral, de ce ne place să ne furişem, să copiem, să înşelăm, să ne ascundem, să furăm, să cumpărăm falsa imagine? Chiar dacă la început vor apărea oponenţi care nu sunt interesaţi de acest sistem din diverse motive (nu au calculator, nu au cunoştinţe, nu au timp ), fiindcă îmi place mie să spun că cea mai grea fază a evoluţiei societăţii constă în dezvirginarea spirituală a individului (unii mai academici o numesc mentalitate), consider că introducerea catalogului electronic în şcoli este o măsură benefică atât pentru elevi cât şi pentru părinţi, profesori şi societatea civilă. Cataloagele electronice vor conţine şi notele elevilor, iar informaţiile vor putea sta la baza unor analize obiective şi reale a evoluţiei la învăţătură şi disciplină a fiecărui elev în parte, a fiecărui profesor, a fiecărei clase, a fiecărei şcoli s.a.m.d. Tot din aceste cataloage se pot trage concluzii cu privire la starea de sănătate a elevilor, de certificatele medicale false care se mai acordă, de scutirile medicale de la sport etc. Şi cataloagele electronice ca şi manualele electronice fac parte din infrastructura învăţământului de mâine (de mâine, nu de poimâine. Fiindcă începem cu învăţământul ar trebui ca acţiunea să se generalizeze şi la nivelul celorlalte instituţii ale statului. Să se termine cu semnarea condicii, cu cartea de pontaj, cu cereri şi aprobări pe format de hârtie, cu cozi pentru plata taxelor şi impozitelor, cu şedinţe tradiţionale în care sute de cadre de conducere sunt aduse de la zeci de km. În 1970 în cartea “Şocul viitorului “ Toffler prevedea marile explozii din sistemul informaţional şi arăta că se va ajunge ca multe servicii să se desfăşoare la domiciliu (fără transport, fără poluare, fără spaţiu, fără întreţinere spaţiu, fără mobilier, etc) şi iată că am ajuns. Asta înseamnă reformă şi restructurare autentică, nu ce facem noi. Felicit iniţiativa dascălilor care au spart gheaţa tradiţiei, care îmbrăţişează inovaţia în defavoarea rutinei tradiţionale şi invit toţi conducătorii să-şi modernizeze instituţiile şi să-şi eficientizeze activitatea prin adevărate reforme, prin adevărate restructurări. E un subiect cu adevărat de schimbare a mentalităţii. Aştept cu nerăbdare şi alte iniţiative. Succes!

    Articolul precedent
    Articolul următor
    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    Iliuși Antonie on Gorj: Se renumără voturile
    error: Content is protected !!