spot_img
20.4 C
Târgu Jiu
duminică, aprilie 28, 2024
Altele
    AcasăSocial80 de elevi, testaţi în Gorj la română şi matematică

    80 de elevi, testaţi în Gorj la română şi matematică

    Au învăţat să scrie şi să citească iar timp de două zile au avut ocazia să arate cunoştinţele acumulate în cei doi ani de şcoală. Este vorba de aproape 80 de elevi de clasa a II-a din Gorj, care au fost evaluaţi la prima ediţie a testării naţionale. Testele primite atât la limba română, cât şi la matematică, au avut scopul de a stabili gradul de pregătire şi competenţele dobândite la şcoală.

    La nivelul judeţului Gorj au fost selectate să participe la ediţia pilot a evaluării naţionale, două şcoli: Şcoala Generală „Constantin Brâncuşi” şi cea de la Padeş. În total, 79 de micuţi de clasa a II-a au primit astăzi la matematică teste de rezolvat, după ce, ieri, au fost testaţi la română. Probele nu au fost grele, au spus elevii curajoşi de la Şcoala Generală „Constantin Brâncuşi” încântaţi că au putut să arate ce au învăţat la clasă. Cât despre emoţii, nici acestea nu au fost prea mari. „Nu mi s-au părut grele exerciţiile primite. La română am încercuit variantele corecte, iar la matematică, am primit de rezolvat calcule şi exerciţii despre care am învăţat în clasa a II-a. Noi repetăm la clasă mereu cu doamna învăţătoare, sunt lucruri pe care le ştim”, a spus o elevă conştiincioasă din clasa a II-a A. Un coleg nu s-a lăsat mai prejos şi a rezumat ce au făcut ieri la test. „Am primit un text pe care l-am citit şi apoi am rezolvat sarcinile, iar la matematică am lucrat cu cerculeţe. Nu au fost grele probele nici ieri, nici astăzi”, a explicat elevul. Mai dificilă s-a dovedit proba de limba română, spun învăţătorii care şi argumentează, dar despre testarea pilot au o părere bună. „Copiii tratează aşa cum consideră ei nivelul subiectelor, eu pot să vă spun că textele la română au ridicat probleme prin întinderea lor, dar elevii s-au descurcat. Important este că pe baza ediţiei pilot se vor vedea gradul de dificultate, timpul acordat şi modul de receptare al subiectelor”, a declarat Daniela Vulpe, învăţător Şcoala „Constantin Brâncuşi”. Rolul evaluării este strict de a stabili gradul de pregătire al elevilor. Nu se pune problema unor calificative, ci doar sunt analizate competenţele dobândite, asigură Inspectoratul Şcolar. „Evaluarea elevilor a urmărit tocmai stabilirea competenţelor şi unde trebuie corectate carenţele de învăţare. Nu este vorba de o ierarhizare sau o pedeapsă pentru elevi, care să-i împiedice de la a-şi îmbunătăţi cunoştinţele”, a subliniat Iustin Paralesu, şeful ISJ Gorj. Ce urmează după testare şi unde merg răspunsurile date de elevi, aflăm de la unul din coordonatori, directorul Şcolii „Constantin Brâncuşi”. „S-a organizat o comisie de evaluare care îşi începe activitatea astăzi după amiază la Liceul Teologic. Echipa de evaluatori, pe baza unor itemi de corectare fac evaluarea caietelor de corectare, după care acestea ajung în posesia învăţătorilor pentru a fi prelucrate”, a subliniat Ovidiu Băluţescu, director Şcoala Generală „Constantin Brâncuşi”, Târgu-Jiu. Subiectele au fost elaborate şi multiplicate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi trimise tuturor şcolilor-pilot din ţară. De evaluare nu au scăpat nici elevii de clasa a IV-a şi a VI-a. De la anul, testarea elevilor de clasa a II-a şi a VI-a nu va mai avea caracter pilot, ci va fi implementată naţional.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: