spot_img
16.4 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 27, 2024
Altele
    AcasăSocialA format şi educat oameni importanţi ai ţării

    A format şi educat oameni importanţi ai ţării

    Alexandra Şalavarin elevă premiantă a Şcolii Generale „Maziliu Vipie Gheorghe” şi redactor la cursul Media din Motru a avut de realizat un interviu cu o personalitate din Valea Mânăstirii, profesoara de matematică şi director Cristina Vălean. Investiţia de inteligenţă în tineri nu poate fi înlocuită cu nimic. Pe termen mediu şi scurt ea reprezintă pentru orice popor o prioritate naţională. De aceea educaţia şi instruirea tinerilor noştri sunt activităţi prioritare. Şcolile sunt pepiniere unde se injectează, cu perseverenţă şi răbdare, inteligenţă şi disciplină în minţile curate ale copiilor şi elevilor.

    Redactor: Cum se împacă matematica şi managementul pe care le practicaţi simultan?
    Cristina Vălean: Matematica şi managementul se împacă foarte bine deoarece amândouă sunt activităţi logice. Managementul şcolar se bazează pe patru acţiuni componente: concrete, ordonate, disciplinate şi logice. Matematica aplicativă se bazează tot pe aceleaşi patru elemente.
    Red: Cum vă împărţiţi timpul între catedră şi directorat?
    C.V.: Materia pe care o predau este dificilă deoarece necesită cerinţe speciale. Timpul meu este preţios şi de aceea trebuie să-l împart eficient în două părţi egale. Este de la sine înţeles că între catedra de matematică şi directorat există o relaţie biunivocă. În matematică aplic managementul, iar în directorat aplic matematica.
    Red: Cine şi/sau ce vă fac viaţa mai frumoasă?
    C.V.: La întrebarea cine mă face fericită trebuie să recunosc că este o…mulţime finită, formată din submulţimea copiilor de la grădiniţa noastră şi din submulţimea elevilor claselor 1-8 (cu ingeniozitatea lor, cu năzbâtiile, cu aspiraţiile lor). La întrebarea ce îmi face viaţa mai frumoasă trebuie să recunosc că este altă mulţime finită…de flori. Ele îmi fac viaţa mai frumoasă prin coloritul, parfumul şi delicateţea lor.
    Red: Care sunt hobby-urile dumneavoastră?
    C.V.: Plăcerea mea este lucrul la matematică, ceea ce ţine de specialitatea mea şi în special partea logică. Pe lângă acestea mă mai entuziasmează şi munca cu copiii, tot ceea ce ţine de activitatea lor şcolară şi extraşcolară. În al treilea rând îmi plac plimbările, îmi plac drumeţiile în destinaţii curate şi pure…
    Red: La ce vârstă v-aţi îndrăgostit prima dată ?
    C.V: O…Ce întrebare ?…În adolescenţă, de un coleg care s-a purtat frumos cu mine, care mi-a zâmbit duios şi care mi-a dăruit o floare. A doua oară m-am îndrăgostit în partea serioasă a vieţii, la 23 de ani, când mi-am întemeiat o familie, apoi când a venit pe lume un copil şi cu el, bucuriile de fiecare zi. Eu sunt o fiinţă îndrăgostită permanent: de copii, de părinţi, de animale, de materiile preferate, de tot ceea ce mă înconjoară. Cred că suntem îndrăgostiţi din prima clipă în care apărem pe pământ şi până când părăsim această lume. În fiecare zi şi în fiecare clipă ne regăsim în dragoste.
    Red: Ce sfaturi îmi daţi dacă nu îmi găsesc perechea iubită?
    C.V.: Fiecare adolescent îşi găseşte perechea iubită în locul şi la timpul programat de Cel de Sus. Lucrurile şi dragostea împlinită vin de la sine. Important este să ai răbdare. Dar majoritatea tinerilor nu au răbdare. De aici se naşte contradicţia dintre nevoia rapidă de a avea un iubit şi gradul de potrivire dintre el şi ea. Se spune că iubirea adolescenţilor este atât de stabilă şi durabilă ca apa dintr-un coş de nuiele împletite manual.
    Red: Ce calificativ vă acordaţi la viaţa privată ?
    C.V.: La viaţa privată îmi acord un calificativ final de 9,15 (9,00 pentru volumul de muncă prestat) +
    (9,30 pentru eforturile de lungă durată depuse). Reiese că sunt o luptătoare şi că sunt mulţumită de ceea ce am realizat împreună cu colectivul eficient de dascăli din jurul meu.

    Şcoala noastră la prezent

    Red: Câte generaţii de elevi aţi lansat spre licee ?
    C.V.: În cei 20 de ani de activitate continuă, împreună cu toţi dascălii şi profesorii, am pregătit 20 de generaţii (cu 20 de elevi în fiecare an). Rezultă că pe total, am format şi educat peste 400 de elevi. Foarte mulţi din ei au terminat liceele şi diferite facultăţi din ţară. Mulţi din ei au devenit oameni importanţi răspândiţi în cele patru zări. Ei sunt tinerii care vor conduce România de mâine.
    Red: Câţi elevi olimpici aţi format şi cine sunt vârfurile ?
    C.V.: Am format mulţi elevi olimpici care au participat la olimpiadele de matematică judeţene şi naţionale. Am participat cu elevii noştri la multe concursuri de matematică. Un elev mi-a marcat viaţa prin rezultatele lui. El este Florin Ginghină, care în prezent a reuşit să devină un VIP. Lui i-am călăuzit primii paşi în tainele şi logica matematicii. Am avut elevi olimpici foarte buni proveniţi din comuna Valea Mânăstirii. Mi-o amintesc cu plăcere pe Anca Raicu. Am remarcat statistic, că talentele sunt flori rare care răsar din 5 în 5 ani în, ciclic.
    Red: Enumerați, vă rog, componentele bazei materiale a școlii dumneavoastră
    C.V: Prin bunăvoinţa Inspectoratului Judeţean Gorj, prin grija primarului nostru Florinel Ţuilă, prin grija unor părinţi ai elevilor noştri, avem o bază materială bună. Şcoala noastră este dotată cu un laborator AL, laborator informatică cu 20 de posturi de lucru, internet, bibliotecă, teren de fotbal omologat, sală de sport, sală de lectură, sistem de supraveghere video, sisteme de alarmă, centrală proprie de încălzire. Tuturor le mulţumesc că au contribuit la dotarea şcolii noastre.
    Red: Enumeraţi cinci puncte forte ale școlii pe care o conduceți
    C.V: 1. dascăli bine pregătiţi profesional şi exigenţi
    2. unii elevi cu rezultate foarte bune
    3. logistică IT (sala de computere + internet+ sistem video de supraveghere + echipamente)
    4. teren de fotbal omologat
    5. profesori ce se remarcă prin muncă şi prin tot ceea ce fac pentru noi.
    Red: Enumeraţi cinci puncte slabe ale școlii pe care o conduceți
    C.V.: 1. Unii elevi au probleme de sănătate. Am făcut eforturi pentru remedierea lor.
    2. Unele familii nu ne sprijină, ne-am dori să fie alături de noi în acţiunile extraşcolare
    3. Unii elevii sunt nesârguincioşi şi nu conştientizează ce trebuie să facă pentru evoluţia lor.
    4. Prea multă teorie şi nu facem mai multe pentru partea practică de implementare.
    5. Management şcolar neperformant având în vedere că suntem într-o continuă schimbare.
    Red: Sunteți cursantă la Programul de Comunicare și Team-work care de desfășoară la Motru. Vă rog să caracterizați acest program în trei cuvinte.
    C.V.: tete-a-tete + interactiv + superpractic.
    Am învăţat secrete şi tehnici moderne de comunicare. Mi-am îmbunătăţit vocabularul, am conştientizat mai bine potenţialul extraşcolar al elevilor, mi-am fixat şi lămurit multe noţiuni de comunicare. Am apreciat stilul practic al cursului, în care elevii produc felicitări, articole, cărţi, albume foto, imagini FaceBook, concursuri, spectacole, interviuri, emisiuni radio, etc.
    Toate hand-out-urile sunt plătite. Elevii devin producători de bunuri şi servicii.
    Red: Dacă vine peștișorul fermecat la dumneavoastră, enumerați trei dorințe ce doriţi să vi le împlinească
    C.V: 1. să-mi aducă mai mulţi copii la grădiniţă şi la şcoală.
    2. să-mi dea sănătate şi putere de muncă.
    3. să-mi dea rezultate foarte bune, prin intermediul elevilor de top.
    Red: Ce calificativ vă acordați ca manager ?
    Având în vedere că am realizat 84 % din ceea ce mi-am planificat pe o scară 8 -10, îmi acord calificativul 8, 4.

    Alexandra ŞALAVARIN elevă a Şcolii Valea Mânăstirii Gorj

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: