spot_img
17.9 C
Târgu Jiu
sâmbătă, aprilie 27, 2024
Altele
    AcasăActualitate40 de angajaţi ai CFR Marfă, puşi pe lista disponibilizărilor

    40 de angajaţi ai CFR Marfă, puşi pe lista disponibilizărilor

    Pe fondul crizei financiare din ultima perioadă, angajatorii sunt nevoiţi să reducă din personal, spun ei „pentru eficientizarea activităţii” din societatea respectivă. Cu toate că guvernanţii ne-au promis că ne apropiem cu paşi repezi de finalul acestei „perioade dificile”, realitatea ne înfăţişează cu totul altceva şi astfel numai pentru luna iulie a acestui an, sunt programate, în Gorj, peste 180 de disponibilizări. Nici ceferiştii nu au scăpat de valul de disponibilizări iar în luna iulie vor pleca acasă 40 de oameni.

    Dacă ne închipuiam că am scăpat de criză, nu este deloc adevărat. Lucrurile merg din ce în ce mai rău iar statul parcă „produce” şomeri pe bandă rulantă. O demonstrează chiar angajatorii gorjeni, care pentru luna iulie au programat peste 180 de disponibilizări din varii motive. Notificările de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj arată că, nu mai puţin de cinci instituţii vor da afară personal. Astfel, în „capul listei” se află SC UMR Rovinari, cu un număr de 61 de persoane, care urmează a fi disponibilizate, urmând SC Petrom cu 47 de oameni. Pe lista neagră sunt puşi şi cei de la CFR Marfă, unde urmează să plece acasă aproximativ 40 de angajaţi. Lucrurile nu stau mai bine, nici pentru cei de la DISTRIGAZ, unde şi aici vor fi daţi afară 11 oameni. Primăria Bâlteni figurează şi ea pe lista agenţilor economici, care urmează să disponibilizeze personal în luna iulie, dar aici este vorba de asistenţii persoanelor cu handicap. Primarul comunei Bâlteni, Vasile Vlăduleanu explică motivele pentru care nu mai puţin de 22 de asistenţi personali vor intra în şomaj „a trebuit să luăm această măsură, pentru a mai reduce din cheltuieli. Se cheltuieşte foarte mult pe contribuţiile la stat. Pentru aceşti 22 de asistenţi ai persoanelor cu handicap plăteam contribuţie la stat de o sută de milioane de lei pe lună. Fiecare primar se gândeşte să facă ceva, pentru a eficientiza activitatea şi pentru a oferi cetăţenilor tot ce au nevoie. Vor mai rămâne doar cei cinci asistenţi personali ai copiilor cu probleme, restul vor intra în şomaj pentru un an de zile”.

    Finanţiştii au scăpat uşor

    Noua structură organizatorică a Administraţiei Naţionale de Administrare Fiscală(ANAF) prevedea desfiinţarea administraţiilor teritoriale, care nu au trezorerii în componenţă. Cu toate că se aşteptau şi aici valuri de disponibilizări, cei de la ANAF au rezolvat problema, relocând oameni în celelalte structuri teritoriale. „În ceea ce priveşte Direcţia Generală a Finanţelor Publice Gorj se desfăşoară un proces de reorganizare administrativă a instituţiei. În cadrul acestui proces de reorganizare administrativă au fost desfiinţate cinci administraţii financiare, adică acele administraţii care nu aveau trezorerie proprie şi în urma analizei s-a constat că nu erau eficiente. Personalul din cadrul acestor cinci administraţii a fost relocat administraţiilor rămase, în funcţie de gradul de complexitate a lucrărilor desfăşurate la fiecare casă de administraţie” a spus Luminiţa Penciu, purtător de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Gorj. Şi la Administraţia Finanţelor Publice Târgu-Jiu au fost redistribuiţi oameni, pentru că este o măsură generală pentru întreaga structură, de întărire a aparatului administrativ.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: